انجمن عکاسی استان مرکزی میزبان علی خوش جام

دومین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان استان مرکزی روز پنجشنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ تا۱۲ با موضوع از "سلف پرتره تا سلفی" با حضورعلی خوش جام، عکاس ،طراح گرافیک ، عضو انجمن عکاسان ایران، کارشناس عکاسی کانون استان تهران برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در این نشست قنبری مدیر کل کانون ، مامک یحیی پور رئیس گروه هنرهای تجسمی،احمدلومعاون فرهنگی استان و فربدزاده کارشناس هنری و 108 عضو نوجوان و 25 مربی هنری حضور داشتند.

موضوع نشست از "سلف پرتره تا سلفی" بود  که علی خوش جام استاد دوره در مورد  تاریخچه آن در بین هنرمندان نقاش نامی تاریخ هنر و سپس عکاسانی که با سلف پرتره پرداخته بودند مطرح شد. پیوند هنر دیرپای نقاشی با هنر جدید عکاسی به گونه ای مورد گفتگو قرار گرفت که تاثیرات مثبت این دو هنر روی یکدیگر عیان شود. در مورد شخصیت ها و نقاشان هنرمند و دیدگاهشان نسبت به دنیا صحبت شد و از اعضا خواسته شد که با بهره گیری از اطلاعات تاریخی و نگاه به تجربه های ارزشمند هنرمندان مطرح در تاریخ ، راه خود را بهتر دریابند .
در ادامه دستیابی بشر به فناوری و توانمندی ها در این زمینه مورد بحث قرار گرفت و این که چه تاثیری بر هنر عکاسی و نقاشی داردو چرا انسان علاقه زیادی به خودنگاره (سلف پرتره) و عکس سلفی دارد، خودشیفتگی، توجه به هویت فردی و من بیرونی و نشان دادن احساس درونی که از علت های مهم سلف پرتره می باشد را بیان کردند ، رشد و تحول بشر در این ژانر را مورد توجه قرار دادند و اشاره به نخستین خود نگاره‌ها در جهان و ایران و نمایش عکس های گرفته شده و بررسی هنری و فنی آنها ، که این امر باعث رشد و بالندگی هر چه بیشتر هنر عکاسی و خلاقیت هنرمندان عکاس را فراهم کرده  است .

خوش جام تعدادی کتاب، فیلم، نرم افزار، سایت های مرتبط با بحث نشست را معرفی کردند.
در پایان یحیی پور ضمن تشکر از همکاران و مدرس دوره که توانستند به خوبی پیوند بین نقاشی و عکاسی را بیان کنند  ، توضیح جامعی پیرامون هنر و نوجوانان دادند.
یحیی پور گفت : در اصل نمیتوان  مرزی بین هنر ها قائل شد و آنچه که اثری را از اثر دیگر مجزا می‌کند نوع  نگاه خالق اثر به دنیای پیرامونش است و از نوجوانان خواستندتا با فعالیت در انجمن های هنری  و با مشاهده دقیق و جستجوگر به زندگی خود ، آثار زیبایی را خلق کنند که بیانگر افکار و احساساتشان نسبت به دنیای پیرامونشان باشد.
به گفته مهرنوش خواجگان رابط انجمن این نشست،جلسه ای بسیار مفید و پربار وصمیمی بود،که همه اعضا و مربیان استقبال خوبی کردند و بسیار بهرمند شدند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =