مدیرکل کانون استان اردبیل با برنامه تلویزیونی «تزه‌گون» شبکه سبلان گفتگو کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در گفتگوی زنده تلفنی با برنامه تلویزیونی «تزه‌گون» شبکه سبلان در ارتباط با فعالیت‌های کانون در بستر فضای مجازی و حضوری گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در این گفتگوی تلویزیونی که در ساعت۱۰ صبح روز شنبه، مورخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۸ انجام شد، به رویکرد اصلی فعالیت‌های کانون استان با لحاظ شرایط موجود فعالیت، در بستر مجازی پرداخت.

احدزاده گفت: فعالیت‌های حضوری مراکز در صورت فراهم شدن بستر لازم و تصمیمات مسئولان حوزه بهداشتی و ستاد کرونای استان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و از ۱۵ تیرماه متقاضیان استفاده از خدمات مجازی و حضوری تابستانی و کارگاه‌های مختلف می‌توانند به مراکز فرهنگی‌هنری استان مراجعه نمایند.

وی در خصوص فعالیت‌های مجازی کانون نیز خاطرنشان کرد: ده‌ها کارگاه تخصصی در محورهای ۱۲ گانه فعالیتی به‌صورت آنلاین کشوری و ۱۵ کارگاه تخصصی در زمینه‌های؛ هنر قصه‌گویی و اجرا، تجسمی، نمایش، تصویری، آوایی، ادبی، علمی، بازی و سرگرمی و کارگاه‌های حال خوش زندگی و پرورش خلاقیت برای تابستان امسال پیش‌بینی‌شده و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت kpf.Ir برای دوره‌های کشوری و سایت ardabil.kpf.ir برای دوره‌های استانی مراجعه نمایند.

مدیرکل کانون استان ضمن بازگویی فعالیت‌های کانون، ادامه داد: فعالیت‌های عمومی، هنرهای قصه‌گویی و اجرا، تجسمی، نمایش، تصویری، آوایی، کارگاه‌های ادبی، علمی، بازی و سرگرمی، حال خوش زندگی، پرورش خلاقیت، شناخت و هدایت استعدادها ازجمله این عناوین بوده و در حال حاضر ده‌ها دوره و کارگاه آنلاین استانی و کشوری شامل تصویرسازی، آواشناسی (موسیقی ارف)، سفال، داستان‌نویسی، بازیگری، انواع کاردستی، فلسفه برای کودکان، مهارت خودباوری(حال خوش زندگی)، نوشتن خلاق، نقاشی، عکاسی و خوشنویسی پیش‌بینی و بستر مناسب را برای ثبت‌نام و استفاده کودکان و نوجوانان استان فراهم‌شده است.

او همچنین به فعالیت‌های مجازی کانون در این بستر اشاره داشت و گفت: از آغاز روزهای شیوع ویروس کرونا، پیک امید مجازی با رویکرد به اشتراک‌گذاری فیلم‌های آموزشی و تربیتی، در راستای ایجاد فضای امیدبخش و نشاط‌افزا، راه‌اندازی شده بود که آثار ارزشمندی در سایت omid.kpf.ir موجود است.

احدزاده بابیان اینکه عضویت در مرکز مجازی کانون رایگان است،افزود: برای دوره‌های پیش‌بینی‌شده هم هزینه بسیار کمتری لحاظ شده است و برای عضویت حضوری در کانون هم با لحاظ شرایط اقتصادی خانواده‌ها، رقم۱۰۰۰ تومان ماهانه و برای یک سال تمام ۱۲ هزار تومان لحاظ شده است که در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش محسوسی داشته که هدف از این کار ترغیب نسل کودک و نوجوان برای استفاده از خدمات و ظرفیت‌های این نهاد فرهنگی در راستای توسعه مهارت‌های مختلف این نسل به‌عنوان شهروندان فردای جامعه است.

مدیرکل کانون استان در این ویژه‌برنامه‌ی زنده تلویزیونی، ضمن قدردانی از همراهی‌های ارزشمند و حمایت‌های خوب صداوسیمای مرکز استان از نسل کودک‌ونوجوان و فعالیت‌های این نهاد، یادآور شد: هم در شرایط عادی و هم در شرایط کرونایی فعلی همگرایی‌های سازمانی کارساز بوده و حساسیت‌های صداوسیمای استان به این موضوع بسیار ارزنده است و جا دارد از مسئولان محترم این سازمان قدردانی نماییم.

احدزاده در پایان گفتگوی خود تأکید کرد: در ادامه مسیر و با لحاظ شرایط حساس کنونی و خانه‌نشینی چندماهه نسل کودک و نوجوان که در کاهش فعالیت‌های حرکتی و نشاط‌آور آنان تأثیر داشته، به همراهی‌های بیشتر نیاز است تا از بحران کنونی موجود، گذری موفقیت‌آمیز داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =