چهارمین نشست مجازی انجمن شعر «بهارناز» کانون استان اردبیل

چهارمین نشست مجازی انجمن شعر «بهارناز» کانون پرورش فکری استان اردبیل با حضور فاطمه سلیمانی کارشناس ادبی کانون زنجان، مربیان و اعضای ادبی با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، فاطمه سلیمانی ضمن ابراز خرسندی از حضور پرشور و فعال اعضا، در خصوص زبان در شعر و تصویرسازی با شرکت‌کنندگان برنامه به گفتگو نشست.

او به وسواس در گزینش کلمات اشاره‌کرده و افزود: شاعر با توجه به اقتضای معنایی، موسیقی، ریتم کلمات و اهمیت خیال و تصاویری خیالی که مدنظرش است کلمات را انتخاب و در کنار هم می‌چیند.

کارشناس ادبی کانون زنجان بابیان برجسته‌سازی زبان شعر، خاطرنشان کرد: شاعر با برجسته‌سازی باید از زبان روزمره فاصله بگیرد و ذهن مخاطب را با کشف تازه به چالش بکشد، بنابراین برای اینکه زبان شاعر برجسته شود و بتواند یک دنیای جدید در شعرش ارائه دهد نیاز به خیال، عاطفه، موسیقی و دیگر عناصر شعر دارد.

سلیمانی در خصوص شعر زهرا ابراهیمی عضو نوجوان مرکز، ضمن اشاره به روان و صمیمی بودن شعر شاعر، اضافه کرد: این شعر نیاز به بازنگری در وزن و موسیقی و همچنین انتخاب کلمات دارد و تکرار کلماتی که هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند بهتر است حذف شود.

شایان‌ذکر است، در این نشست شعرهای فاطمه یقینی، یاسمین انتظاری، زهرا ابراهیمی و نرگس دانش توسط اعضا، مربیان و کارشناس برنامه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =