برگزیدگان مسابقه ادبی "خان هشتم" معرفی شدند.

همزمان با ۱۴ تیر ماه ‌۱۳۹۹و روز بزرگداشت قلم، اسامی برگزیدگان فراخوان مسابقه ادبی (خان هشتم) در فضای مجازی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، این مسابقه ادبی که برای گروه سنی ۹ تا ۱۳ سال از ۲۵ اردیبهشت همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی تا ۱۴ تیرماه روز قلم در فضای مجازی و با هدف بازیابی هویت ملی و دینی برگزار شده بود که با استقبال خوب نوجوانان استان مواجه شده  و ۱۱۷ نفر در این مسابقه شرکت کردند

شایان ذکر است در جریان این فراخوان، کانون استان فایل صوتی خوانش داستان هفت‌خان شاهنامه را که برای کودکان بازنویسی شده است از طریق فضای مجازی در اختیار عموم قرار داد. این فایل‌ها حدود سه هزار بازدید کننده داشت. کودکان و نوجوانان با شنیدن هفت‌خان رستم، با استفاده از ذهن خلاق و توان ادبی خود داستان خان هشتم و اتفاقاتی که در آن خان برای رستم پیش می‌آید و گذر رستم از موانع را نوشتند.

محبوبه بزم آرا معاون فرهنگی استان ضمن اشاره به اهداف این مسابقه یادآور شد. بازدید کنندگان طرح که بعضا از سایر استان‌ها نیز بودند هدف ما را که آشنایی کودکان و نوجوانان با بزرگان زبان و ادبیات فارسی و مفاخر ادبی بود برآورده کرد. همچنین شناسایی استعدادهای ادبی به ویژه در مناطق محروم از دیگر اهداف طرح بود که۲۰ نفر نیز عضو بخش مکاتبه‌ای شدند و نامه اول برای آنها ارسال شد.  

بزم آرا در ادامه  بیان کرد پس از داوری ازمیان آثار رسیده  شش اثر برگزیده شد که شرح ذیل اعلام می‌گردد:

محمد نوری ۱۲ ساله، از مشهد، ثنا جهانی ۱۰ ساله از مشهد و پریسا خوان جانی ۱۱ ساله مشهد راستین گازران ۱۳ ساله از قوچان، الناز بزم آرا، کلاس هفتم از گناباد و مینا غفاری، کلاس نهم از طرقبه

وی در پایان اظهار امیدواری کرد برنامه‌هایی این چنین بتواند کودکان و نوجوانان را با بخش کوچکی از پیشینه پر افتخار ملی میهنی خویش آشنا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =