ضرورت تولید محتوای مناسب در فضای حقیقی و مجازی

راهبری در عرصه‌ی فرهنگ، رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و از این رو نیازمند بهره‌گیری افزون‌تر از توان‌مندی و خلاقیت همکاران برای تولید محتوای مناسب در فضای مجازی و حقیقی هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان اسفندیارضیائی در نشست با کارشناسان و مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان است.

مدیر کل کانون استان طی این نشست که به منظور ترسیم چشم‌انداز فعالیت‌های این نهاد و تبیین تغییرات ساختاری کانون برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی موثر به مخاطبان صورت‌گرفت، نیروی انسانی توان‌مند و خلاقیت مربیان و اعضای کانون پرورش فکری را یادآورشد و از ضرورت‌ تولید محتوای مناسب به ویژه‌ در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا برای حاضران سخن‌گفت.

سلامت جسمی و روحی مخاطبان در اولویت

این مدیرفرهنگی در این میان، از دگرگونی‌های ساختاری و رفتاری ناشی از گسترش کرونا ویروس درایران و جهان سخن‌به‌میان آورد و تغییر نگرش و سبک‌ زندگی انسان‌ها را حرکتی در مواجهه با این بیماری عنوان‌کرد.

ضیائی برهمین اساس نیز رسالت‌های کانون به عنوان یک مجموعه فرهنگی و جایگاه مخاطبان آن را به حاضران یادآورشد و با بیان‌این که کودکان و نوجوانان همواره نیازمند همراهی و حمایت هستند، ‌گفت: توجه به سلامت جسمی و روحی این نسل از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه ویژه قرارگیرد.

افزایش سواد رسانه‌ای مهم و نیاز امروز جامعه

او دیگر بخش‌سخنان خود را به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای اختصاص‌داد و با تبیین این مسأله که برای دست‌یابی به آگاهی‌ها، نیازمند افزایش سواد رسانه‌ای و هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز هستیم، افزود: این مهم‌ همواره بایستی مدنظر دست اندرکاران عرصه‌ی فرهنگ قرارگرفته و برای توامندسازی کودکان ونوجوان در این زمینه نیز گام‌های اساسی برداشته شود.

تغییر ساختاری کانون، گامی همراه با آینده‌نگری

او درعین‌حال، شیوه‌های جدید خدمات‌رسانی کانون پرورش فکری در فضای مجازی و حقیقی، ایجاد تغییرات ساختاری و افزایش گستره‌ی مخاطبان را بیان‌گر دوراندیشی تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان این مجموعه دانست و برنامه‌ریزی از بدو تولد و هم‌چنین، تولید خوراک فکری مناسب برای والدین جهت فرزندپروری را گامی قرین آینده‌نگری توصیف‌کرد.

ضرورت پیش‌برد برنامه‌ها در سایه تخصص و کارشناس‌محوری

ادامه‌ سخنان اسفندیارضیائی به اهمیت کارشناس‌محوری و ضرورت پیش‌برد برنامه‌ها در سایه تخصصی‌سازی فعالیت‌های کانون اختصاص‌داشت و وی با بیان‌این‌که هم‌اندیشی، هدف‌گذاری و بهره‌گیری از نگاه کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف، یاری‌گر کانون در نیل به اهداف عالیه است، بر ضرورت توجه به این مهم تاکیدکرد.

آغاز فعالیت کمیته حمایت از ایده و طرح‌های خلاق

ضرورت حضور موثر و رصد فعالیت‌ها در فضای مجازی، لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و شهرستانی در امر تبلیغات، اهمیت حمایت از انجمن‌های تخصصی و اثربخشی تشویق اعضای موفق این مجموعه،  از دیگر مواردی بود که در سخنان مدیر کل کانون استان به‌آن اشاره شد.

وی برهمین اساس نیز از تشکیل کمیته«حمایت از ایده‌ و طرح‌های» خلاق خبرداد و «حمایت و صیانت» از اندیشه‌های خلاقانه‌ی اعضا و همکاران را از دلایل شکل‌گیری این کمیته برشمرد.

پایان این نشست که صبح امروز و هم‌زمان به صورت حضوری و مجازی صورت‌گرفت، صحبت‌های ضیاء غیوری، معاون فرهنگی  کانون استان گیلان، ارایه‌ی دیدگاه‌ها، طرح پرسش‌ از سوی همکاران و پاسخ‌گویی مدیرکل و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بود.   

یادآوری می‌شود، مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت میزبانی بخش حضوری این نشست را برعهده داشت.

مدیرکل کانون گیلان درحال گفت‌وگو با همکاران
ضیاءغیوری، معاون فرهنگی کانون استان گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =