افزایش هم‌کاری کمیسیون قاچاق کالا با کانون سمنان

جانشین دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دیدار با مدیرکل کانون استان سمنان بر گسترش تعاملات و هم‌کاری‌های این کمیسیون در حوزه‌ی کودک و نوجوان تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، جعفر معینیان مشاور استاندار و جانشین دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان پیش از ظهر روز سه‌شنبه ۱۷ تیرماه ۱۳۹۹ با نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  این استان، دیدار و درخصوص گسترش تعاملات و هم‌کاری‌ بین این دو مجموعه، گفت‌وگو کرد.

معینیان اظهار داشت: این هم‌کاری با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغی مؤثر میان کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان به‌منظور ضرورت توجه به آینده‌سازان جامعه و دست‌یابی به اهداف عالیه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تحقق فعالیت‌های کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در قالب تفاهم‌نامه‌ای اجرا شود.

مشاور استاندار سمنان در ادامه‌ی سخنانش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و ارتقای سطح آگاهی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون، توسعه فرهنگ صحیح مصرف، ایجاد نگرش مثبت در اعضا برای خرید کالای ایرانی و استفاده از کالاهای وطنی، تقویت غرور و هویت ملی در کودکان و... را در قالب فرهنگ‌سازی و تولید محتوا برای استفاده از کالای ایرانی خواستار شد.

خدابخشی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و اعلام آمادگی کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری برای هرگونه هم‌کاری با کمیسیون قاچاق کالا و ارز در سالی که از سوی مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» به‌عنوان سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده‌است، نقش مبارزه با کالای قاچاق را بسیار حائز اهمیت دانست.

معاون فرهنگی کانون استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه‌ی مصرف کالای ایرانی به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های اجرایی مربیان در راستای پویش حمایت از کالای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی پرداخت.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار به‌منظور هم‌افزایی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و تولید محتوا با موضوع خرید کالای ایرانی و آشنایی غیر مستقیم مخاطبان کودک و نوجوان با پدیده‌ی شوم قاچاق کالا، مقرر شد تا پیش‌نویس این تفاهم‌نامه‌ی فرهنگی، تهیه و تنظیم و از سوی طرفین امضا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =