پایگاه بسیج کارکنان کانون گیلان راه‌اندازی می‌شود

فعالیت رسمی پایگاه بسیج کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم‌زمان با هفته ملی کودک سال ۱۳۹۹ آغازمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این حرکت فرهنگی، دست‌آورد برنامه‌ریزی و نشست مدیرکل کانون گیلان با lمسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان است.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون گیلان سخنان خود در این نشست را با اشاره به فلسفه وجودی بسیج و نقش‌آفرینی این نهاد مردمی در عرصه‌های مختلف آغازکرد و دانش، منطق‌محوری، مذهب‌گرایی، دیانت و اخلاق‌مداری را از شاخصه‌های شخصیتی بسیجیان عنوان‌کرد.

وی هم‌چنین، نقش بسیج را در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان ایران اسلامی مهم برشمرد و با تبیین این موضوع که رواج تفکر بسیجی در جامعه، خانواده، مدرسه و فضای مجازی می‌تواند زمینه‌های  پیدایش یک مجموعه مطلوب را فراهم‌کند، اضافه‌کرد: همگان بسیج را یک نهاد همه‌جانبه‌نگر و فراحزبی می شناسند و از این رو لازم است با تفکر بسیجی به‌پیش‌رفته و فرزندان‌مان را با این اندیشه پویا آشناکنیم.

اسفندیارضیائی در ادامه، از فرهنگ بسیجی به‌عنوان فرهنگی عدالت‌محور یادکرد و با اشاره به رسالت کانون در جهت گسترش عدالت اجتماعی و فرهنگی گفت: به یقین این نقطه‌های مشترک می‌تواند در سایه تعامل و هم‌گرایی افزون‌تر، نتایج ملموس و قابل قبولی به دنبال‌داشته‌باشد.

تشریح برنامه‌ها و موفقیت‌های کانون استان گیلان در زمینه‌های مختلف و قدردانی از مسوولان بسیج فرهنگیان در راه‌اندازی پایگاه بسیج کارکنان این مجموعه‌ی فرهنگی، بخش پایانی سخنان اسفندیارضیائی به‌شمارمی‌رفت.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان نیز در این نشست، از نقش کانون پرورش فکری در شکل‌گیری شخصیت‌کودکان و نوجوانان و مقابله با هجمه‌های فرهنگی بیگانگان سخن‌ به‌میان‌آورد و از همراهی با این نهاد استقبال‌کرد.

حسن حبیبی در ادامه، به ارایه‌ی گزارشی از عملکرد جهادی بسیج فرهنگیان استان گیلان پرداخت و با اشاره به اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای و حضور موثر  در فضای مجازی‌گفت: این عرصه، فرصت‌ها و تهدیداتی را به‌همراه دارد و گویای اهمیت مشارکت و همکاری فعالان عرصه‌ی فرهنگ محسوب می‌شود.

او هم‌چنین، راه‌اندازی پایگاه بسیج کارکنان کانون گیلان را حرکتی مهم و سازنده توصیف‌کرد و از همراهی بسیج فرهنگیان استان با این پویش سازنده و ارزش‌مند خبرداد.

براساس این گزارش، در پایان این نشست که صبح امروز و به میزبانی اداره‌کل کانون استان گیلان دررشت صورت‌گرفت، مقررشد بسترهای لازم برای امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک و راه‌اندازی پایگاه بسیج کارکنان کانون پرورش فکری هم‌زمان با هفته ملی کودک فراهم‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =