نمایش سایه‌ای قدمتی به بلندای همه تاریخ دارد

دومین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با حضور «محسن اکرمی» و با عنوان«عروسک‌های سایه‌ای» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 19  تیر 1399، نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با حضور «محسن اکرمی» به عنوان مدرس و با عنوان «عروسک‌های سایه ای»برگزار شد.

اکرمی نمایش سایه‌ای را به سبب ریشه داشتن در سرگرمی‌های انسان‌های غارنشین دارای قدمتی به درازای همه تاریخ دانست.

وی استفاده از اشکال مسطح در برابر یک منبع نوری و ایجاد سایه آن‌ها روی یک سطح شفاف را به عنوان اساس شکل‌گیری نمایش سایه‌ای معرفی کرد.

مطالبی مانند بررسی تاریخچه و خاستگاه نمایش سایه‌ای، معرفی و بررسی تکنیک و عروسک‌های سایه‌ای در ادامه این نشست مجازی مطرح شد.

معرفی و تشریح اجزا و شیوه حرکت شماری از عروسک‌های سایه ای بخش دیگر این نشست بود که با ارسال فایل‌های صوتی و تصویری توسط مدرس این دوره انجام شد.وی هم‌چنین توضیحاتی درباره شیوه طراحی و ساخت عروسک و جعبه سایه برای حاضران این نشست ارائه کرد.

اداره این نشست را «مرجان مسگری» مسوول انجمن هنرهای نمایشی استان برعهده داشت و بیش از صد عضو و شماری از همکاران علاقه‌مند دراین نشست حضور داشتند.

یادآور می‌شود، محسن اکرمی از فعالان به‌نام نمایش عروسکی است که در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی و عروسک‌سازی به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =