آموزش عکاسان نوجوان کرمانشاهی از سلف‌پرتره تا خودنگاره

در انجمن مجازی عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری استان کرمانشاه که صبح روز دوشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹ برگزار شد، «علی خوش‌جام»، به عنوان مدرس میهمان انجمن، به تشریح موضوع جلسه با عنوان «از سلف پرتره تا سلفی» پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، دهمین جلسه مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان کرمانشاه با حضور شصت و پنج نفر از اعضا و مربیان علاقه‌مند به هنر عکاسی از مراکز مختلف کانون برگزار شد.

در این انجمن مجازی که صبح روز دوشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹ برگزار شد، «علی خوش‌جام»، به عنوان مدرس میهمان انجمن، به تشریح موضوع جلسه با عنوان «از سلف پرتره تا سلفی» پرداخت.

خوش‌جام، تدریس خود را با معرفی نقاشانی که به پرتره پرداختند آغاز کرد و سپس، سیر تحول در عکاسی و همچنین، ورود پرتره به عکاسی را با ارائه فیلم و عکس‌های مستند تشریح کرد.

او پس از آن، به علل تمایل انسان به ثبت خود و همچنین سیر حرکت عکاسی از پرتره به سلفی اشاره کرد.

خوش‌جام در پایان، شیوه‌های مناسب برای ثبت یک سلفی خوب را آموزش داد.

بر همین اساس، اعضا و مربیان در هر بخش، سوال‌های خود را از میهمان انجمن پرسیدند و او نیز به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ گفت.

خوش‌جام همچنین، عکس‌هایی که اعضای انجمن با موضوع پرتره در گروه گذاشته بودند را تحلیل و نظر خود را نسبت به آنها ارایه داد.

در بخشی از این برنامه ، "مامک یحیی پور"، رییس گروه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز، نظرات خود پیرامون سلف پرتره و هنر عکاسی را ارایه کرد.

یحیی‌پور گفت: واقعا نمی‌توان مرزی برای هنرها قایل شد و آن‌چه که اثری را از اثری دیگر مجزا می‌کند؛ شخصیت هنری هنرمند و دیدگاه او نسبت به جهان پیرامونش است.

او همچنین افزود: در عکس سلف‌پرتره یا خودنگاره می‌توانیم رابطه‌ای موثر بین خودمان، دنیای پیرامون و مخاطب برقرار کنیم.

رییس گروه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان گفت: در سلف‌پرتره می‌گوییم «من اینجا هستم » و یادمان باشد که مطالعه کردن در هنر، دیدن و مشاهده جستجوگرانه است.

فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برای اعضا، کودکان و نوجوانان کرمانشاهی، با وجود گسترش بیماری کروناویروس، همچنان با جدیت در فضای مجازی دنبال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =