«بازیگر» آیینه‌ی تمام‌نمای جامعه‌ی خویش است

کارگاه بازیگری انجمن هنرهای نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با حضور اعضای انجمن و علاقه‌مندان این هنر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه بازیگری انجمن هنرهای نمایشی به صورت مجازی برای علاقه‌مندان برگزار شد.

مدرس این کارگاه در ابتدای سخنان خود گفت: «بازیگری» تخصصی است که موفقیت در آن نیازمند فراهم آوردن مقدماتی است که بازیگر با شناخت اصول و فن‌های این عرصه می‌تواند با یک بازی منطقی و دلنشین بر مخاطبان خود تاثیر بگذارد.

وحید خسروی در ادامه با تاکید بر اهمیت «تمرین» در بازیگری عنوان کرد: بازیگر ابتدا باید از توانایی خود آگاهی داشته باشد و در ادامه با بهره‌گیری از عنصر بسیار مهم «تمرین» بتواند توانایی‌های خود را افزایش دهد.

وی بدن، بیان، حس و حالت‌های چهره را ابزارهای یک بازیگر دانست که با بهره‌گیری از آنها می‌تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و به همین دلیل ضروری است با تقویت این ابزار، بازی قابل قبولی را ارایه دهد.

خسروی سپس با اشاره به روزهای همه‌گیری بیماری کرونا گفت: «تمرین گروهی» یکی از روش‌های بسیار خوب افزایش توانایی برای بازیگران یا علاقه‌مندان به بازیگری است ولی در این روزها، که فاصله‌گذاری اجتماعی مورد تاکید همگان است، انجام تمرین روبه‌روی آینه می‌تواند ما را برای رسیدن به شکل صحیح حرکت‌ها یاری کند.

«تمرکز و خالی کردن ذهن از هر اتفاقی» توصیه‌های این مدرس به علاقه‌مندان بود که علاوه بر غلبه بر اضطراب به بازیگران آرامش و انرژی می‌بخشد.

کارشناس مدیریت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه تمرین‌هایی برای دم، بازدم، نفس‌گیری و چگونگی تولید صدا برای پیشگیری از آسیب حنجره به حاضران ارایه داد تا بتوانند روش صحیح این کار را فرا بگیرند.

خسروی در بخش دیگری از سخنان خود بازیگر را آیینه‌ی تمام‌نمای جامعه دانست و به علاقه‌مندان نوجوان حرفه‌ی بازیگری توصیه کرد اطلاعات کافی در خصوص شرایط اجتماعی، فرهنگی، محیطی و... داشته باشند تا بتوانند واکنش مناسبی نسبت به ارایه‌ی نقش در آینده‌ی بازیگری خود داشته باشند.

مدرس کارگاه پس از معرفی چند کتاب و دعوت حاضران به مطالعه و پژوهش، پرسش‌های آنان را پاسخ گفت.

گفتنی است وحید خسروی، به عنوان بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگران، حضور در جشنواره‎های بین‌المللی و ملی هم‌چون فجر، سوره، فتح خرمشهر، جشنواره‌های دانشجویی، جشنواره‌ی لاهیجان، ارسباران و... همراه با دریافت چندین تندیس از این جشنواره‌ها را در سابقه‌ی فعالیت هنری خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =