وظیفه‌ی شاعر نگاه تازه به دنیای اطراف است

غلامرضا بکتاش شاعر کودک و نوجوان معتقد است: وظیفه‌ی شاعر توصیف نیست؛ اندیشه و نگاه تازه و کشف کردن چیزهایی است که پنهان مانده‌اند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، بکتاش که در اولین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر (آینه‌های ناگهان) به‌عنوان میهمان ویژه حضور داشت؛ با بیان این مطلب خطاب به نوجوان گفت: بایدها و نبایدهایی که در زندگی ادبی ما مهم هستند و بر همین اساس باید بدانیم برای چه فکر می‌کنیم و می‌نویسیم و اصلاً چه چیز را باید بنویسیم و چه چیز را نباید بنویسیم.

او در ادامه با اشاره به این‌که چیزی سروده می‌شود باید این قابلیت را داشته باشد که بتواند چیزی را به وسعت جهان بی افزاید تأکید کرد: نوجوانان در خلق آثار خود باید از حواس خود خوب بهره ببرند و بسیار تعجب کنند؛ حتی از تکان خوردن یک برگ یا راه رفتن یک هزارپا و این‌گونه است که به مرحله‌ی اندیشیدن خواهیم رسید.

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در این نشست مجازی کار کانون را آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان توانمند و خلاق اعلام کرد گفت: این کودکان و نوجوانان باید پیشینه‌ی ادبی و تمدنی خود را از طریق ادبیات بشناسند و از این طریق ظرفیت‌هایی جهت آینده‌ی ادبی خود پیدا کنند.

در اولین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر (آینه‌های ناگهان) اعضا به خوانش آثار خود پرداختند و غلام‌رضا بکتاش شاعر کودک و نوجوان به نقد و بررسی این آثار پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =