نقد کتاب«از اسفریس تا هشت‌بهشت» و برگزاری مهرواره «بزرگان سرزمین من» در مراکز کانون استان اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بابیان اینکه گرامیداشت «هفته استان اردبیل» فرصتی برای تمرکز بیشتر بر داشته‌های تاریخی و فرهنگی این خطه‌ی تاریخ‌ساز کشور است، از نقد کتاب«از اسفریس تا هشت‌بهشت» و برگزاری مهرواره «بزرگان سرزمین من» در مراکز فرهنگی هنری خبر داد.

به گزارش روابط عموی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده ضمن اشاره به نقش‌آفرینی بی‌بدیل کودکان و نوجوانان استان در گرامیداشت هفته اردبیل در سال ۱۳۹۸ و خلق دیوار صفوی با تصویرگری قسمتی از تاریخ مربوط به دوره صفویان، گفت: در شرایط موجود کرونایی، فعالیت‌ها بر بستر مجازی متمرکزشده و برنامه‌ها در قالب معرفی شخصیت‌های مؤثر و تاریخ‌ساز در قالب مهرواره «بزرگان سرزمین من» و ... در حال برگزاری است.

احدزاده بابیان اینکه یکی از اقدامات خوب کانون استان در زمینه معرفی خاندان صفوی، تألیف کتاب است، خاطرنشان کرد: کتاب «از اسفریس تا هشت‌بهشت» به مناسبت پانصد و نوزدهمین سالگرد استقرار صفویان و باهدف آشناسازی نسل نوپای جامعه با خاندانی که یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین مقاطع تاریخی ایران را تثبیت کردند، به قلم داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون استان به رشته تحریر درآمده و با حمایت شهرداری اردبیل منتشرشده است.

او اضافه کرد: این کتاب تاریخی در اختیار مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان برای نقد و بررسی در جلسات کارگاهی مجازی و حضوری برای گرامیداشت هفته اردبیل در نظر گرفته‌شده است و مازاد بر این مهم، باید بر نقش صفویان در کمک به استقرار مذهب تشیع و نیز استقلال جغرافیایی ایران‌زمین، تأکید کرد که ویژه‌برنامه‌ها در قالب معرفی زنان و مردان تاریخ‌ساز استان با تأکید بر نقش الگویی این بزرگان، برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیرکل کانون استان با یادآوری تداوم موفقیت‌های اعضای کانون استان در جشنواره‌ها و مهرواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی، اظهار کرد: هم‌زمان با گرامیداشت هفته استان، از پنج عضو کتاب‌خوان برتر در سال گذشته، شش عضو کودک و نوجوان برتر کتاب‌خوان استان در قالب طرح «توسعه و ترویج کتاب‌خوانی»؛ سه عضو هنرمند و برگزیده کانون؛ در طرح «کتاب دوست‌داشتنی من»، به همراه دو عضو هنرمند کانون استان که منتخب مسابقه سراسری «همچون پدر مهربان» در بخش خوشنویسی بودند، قدردانی به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =