پویش «عروسک‌ها همه جا هستند» درالبرز

کودکان و نوجوانان  البرزی با ابزار موجود در محیط خانه عروسک‌های خلاق می‌سازند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز، فرزانه بدرپور، مسوول انجمن هنرهای نمایش کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، ضمن اعلام این خبر افزود ابن پویش با هدف ایجاد نگاه خلاقانه در کودکان و نوجوانان و پرکردن اوقات فراغت آنان با استفاده از ابزارهای ساده و آشنایی بیشتر آنان با هنر نمایش، طراحی شده است .

بدرپور ادامه داد  در این پویش از اعضای انجمن هنرهای نمایشی و سایر علاقه‌مندان به هنر عروسک‌سازی و نمایش، دعوت شده‌ است  تا با نگاهی به محیط اطراف ( آشپزخانه، اتاق شخصی و ...) به اجسام دوباره نگاه کرده و از آن‌ها عروسک‌های خلاق ساخته و سپس نمایش‌های ساده اجرا کنند.

مسوول انجمن هنرهای نمایشی کانون البرز، ضمن اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان مراکز مختلف کانون استان از این پویش افزود با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان مراجعه‌ی حضوری اعضا به مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری، فرصتی فراهم شده است تا اعضا از طریق فضای مجازی آثار خود را با سایر دوستان‌شان به اشتراک گذاشته و از تجربیات سایر همسالان‌ و مربیان‌شان استفاده می کنند.

این کارگردان و سازنده عروسک‌های نمایشی افزود اعضا و والدین برای شرکت در این پویش نیاز به خرید ملزومات ویژه برای ساخت عروسک ندارند و تمام عروسک‌ها با مواد موجود در منزل ساخته می‌شوند.

گفتنی است بخشی از این عروسک‌های خلاق با میوه‌ها، لوازم‌التحریر، وسایل آشپزخانه و ... ساخته شده‌ و در گروه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرند.  

یکی از نکات قابل ذکر نیز ساخت خودجوش نماهنگ‌های یک الی سه دقیقه‌ای با موضوع «کرونا» و انتقال پیام‌های بهداشتی از طریق عروسک‌های خلاق به خانواده‌هاست .

لازم به توضیح است انجمن هنرهای نمایشی استان از سال ۱۳۹۸ تاسیس شده و تاکنون علاوه بر برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی استان در سال ۱۳۹۸، چندین نشست آموزشی برگزار کرده و این پویش نیز از فعالیت‌های شاخص این انجمن است .

علاقه‌مندان جهت آگاهی از شرایط عضویت در این انجمن یا شماره ۳۲۸۲۰۹۰۹ داخلی۱۰۳ خانم بدرپور تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =