دهمین نشست انجمن قصه گویی شاخه کانون خراسان جنوبی  برگزار شد

دهمین جلسه انجمن قصه گویی شاخه کانون خراسان جنوبی با موضوع پنج ابزار اصلی و حرفه ای قصه گویی برگزار شد.

به گزارش ورابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان استان خراسان جنوبی، دهمین جلسه انجمن قصه گویی شاخه استان خراسان جنوبی با حضور طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان، کارشناسان، مربیان و علاقه‌مندان به هنر قصه گویی بر اساس طرح درس کارگاه‌های قصه گویی به صورت مجازی برگزار و پنج ابزار اصلی و حرفه‌ای قصه گویی مورد بحث قرار گرفت.

در ابتدای این نشست سید احمد مصطفوی نماینده انجمن قصه گویی استان طی سخنانی از صحنه، شخصیت، پیرنگ، پس زمینه یا سابقه قصه و جزییات به عنوان پنج ابزار اصلی و حرفه‌ای قصه یاد کرد و افزود: صحنه یا محلی که داستان در آن اتفاق می افتد اولین زمینه‌ی قصه است و این محیط می تواند اطلاعات با ارزشی در خصوص شخصیت‌های داستان و آنچه می توان از آنها انتظار داشت به مخاطب می دهد.

مصطفوی ادامه داد: بدون شخصیت به عنوان دومین ابزار اصلی، هیچ اتفاقی در قصه رخ نخواهد داد و این شخصیت‌ها در قصه هستند که اعمال را انجام می‌دهند، انتخاب می کنند و با خصوصیات ظاهری،طریقه صحبت کردن و تاثیرات متقابل آنها از محیطشان باعث بروز نتایج جالب در قصه می شوند.

نماینده انجمن قصه گویی استان با بیان اینکه ارتباط کلامی و گفت و گو شخصیت دارای بیشترین تاثیر بر مخاطب است اظهار داشت: گفت و گو ها به شخصیت‌های داستانی اجازه می دهد که در مقابل هم صحبت کنند و با نوع سخن گفتن شخصیت خود را به مخاطب نشان دهند.

در ادامه این نشست فایل صوتی قصه گویی کوتاه به اشتراک گذاشته شد و با بیان دیدگاه‌ها و  تبادل نظر  بین حاضران در این نشست ابزارهای اصلی و حرفه ای این قصه مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است انجمن قصه گویی کانون خراسان جنوبی از مرداد ماه ۱۳۹۸  فعالیت خود را در استان آغاز کرده است و علاوه بر برگزاری جلسات و وبینارهای آموزشی برای مربیان و علاقه مندان به هنر قصه گویی، به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ورعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جلسات خود را در فضای مجازی برگزار می کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =