دو عنوان برگزیده جشنواره نقاشی«صلح و دوستی» به گیلانی‌ها رسید

اعضای کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان عنوان برگزیده ششمین جشنواره ملی نقاشی«صلح و دوستی» جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸ را از آنِ خود کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، «ترنم فتحی‌نیا» هشت‌ساله و «زینب دقیقی» هفت‌ساله، درحالی عنوان برگزیده ششمین جشنواره ملی نقاشی«صلح و دوستی» را به خود اختصاص‌دادند که ۴۷ هزار و ۸۸۰ اثر در این رویداد هنری شرکت‌داشتند.

این موفقیت با هدایت و راهنمایی «سحر ترابی»،  مربی هنری مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرانزلی صورت‌گرفت و ترنم فتحی‌نیا و زینب دقیقی به‌ترتیب با خلق آثاری تحت‌عنوان «زمینی که من دوست دارم» و «کودک، صلح، طبیعت» در میان ۲۵ برگزیده این رقابت‌ جای‌گرفتند.

گفتنی است، فراخوان این جشنواره در سال ۱۳۹۸ و با موضوع محوری«صلح و دوستی» منتشرشد و آموزش فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه با موضوع همیاری، نوع دوستی، کمک و نهادینه‌سازی این فرهنگ در میان نسل کودک و نونهال با بهره‌گیری از هنر نقاشی، در اولویت دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعیت هلال احمر قرارداشت.

این حرکت هنری در  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز با استقبال مخاطبان ۴ تا ۱۲ سال همراه‌بود و گروه داوری استانی پس از بررسی آثار ارسالی، ۷ اثر برتر را به دبیرخانه این جشنواره در استان سمنان ارسال‌کرد. 

شایان ذکر است، افزون بر اهدای جایزه و تجلیل از برگزیدگان، آثار برتر این رویداد هنری در قالب کتاب جشنواره منتشرمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =