آموزش عکاسی متفاوت برای عکاسان نوجوان کرمانشاهی

در انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، که از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ١٢ مردادماه ۱۳۹۹ برگزار شد، ریحانه‌سادات هاشمیان، مدرس میهمان به توضیح پیرامون موضوع «چگونه متفاوت عکاسی کنیم؟» پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، یازدهمین جلسه انجمن مجازی عکاسان نوجوان کرمانشاه با حضور شصت نفر از اعضا و مربیان مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه و همچنین، با حضور مامک یحیی‌پور، رییس گروه هنرهای تجسمی کانون کشور برگزار شد.

در این انجمن که از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ١٢ مردادماه ۱۳۹۹ برگزار شد، ریحانه‌سادات هاشمیان، مدرس میهمان به توضیح پیرامون موضوع «چگونه متفاوت عکاسی کنیم؟» (عکاسی و روایت داستان‌هایش) پرداخت.

هاشمیان، مدرس دوره، صحبت‌های خود را با طرح این سوال که: آیا هر عکسی می‌تواند روایتگر یک داستان باشد؟ آغاز کرد.

او همچنین به طرح مباحثی همچون؛ آیا عکاس نیاز دارد که با ادبیات و عکس‌نوشت، مفهوم عکسش را منتقل کند و یا عکس خودش به تنهایی می‌تواند روایت‌کننده داستانش باشد،.. پرداخت.

هاشمیان، با طرح این سوال که عکاس چگونه می تواند عکسش را روایتگر یک داستان کند، به طرح موضوع چگونه متفاوت عکاسی کنیم نیز اشاره کرد.

او مباحث خود را با شرح تفاوت‌های عکس رنگی و عکس سیاه و سفید به پایان رساند.

پس از اتمام مباحثِ کارگاه ،اعضا و مربیان عکس‌های خود را با موضوع آزاد به اشتراک گذاشتند و ریحانه‌السادات هاشمیان به تحلیل عکس‌ها پرداخت.

مامک یحیی پور، رییس گروه هنرهای تجسمی کانون کشور نیز با قدردانی از مدرس، نماینده انجمن و شرکت‌کنندگان در انجمن گفت: یادمان باشد هنرمند فقط واقعیت را به تصویر نمی‌کشد، بلکه با احساس و اندیشه خود واقعیت را تفسیر می‌کند.

یحیی‌پور همچنین در پایان افزود: امیدوارم انجمن‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مانند همیشه راهبر اعضای خلاق و مربیان خوش‌فکر باشد و ما بتوانیم در کنار هم تجربیات ارزنده‌ای را برای یکدیگر بسازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =