ایجاد انس با نماز و احساس حال خوش برای کودکان هنگام برگزاری نماز جمعه

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: تفهیم «نماز» به عنوان حال خوش بندگی و اتصال به معبود می‌تواند ما را برای پرورش نسلی متعهد یاری کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی کارگروه نماز کانون استان با حضور اعضا برگزار شد.

معصومه هادی با اشاره به شرایط این روزهای جهان و همه‌گیری بیماری کرونا از تعطیلی نماز جمعه به عنوان یکی از پیامدهای این بیماری یاد کرد و گفت: اسلام در کنار توصیه به اجرای دستورات دینی و به ویژه برگزاری نماز جمعه، بسیار به سلامت انسان‌ها اهمیت می‌دهد و بر اساس همین اصل نمازهای جماعت و جمعه برای مدتی برگزار نشد که خوشبختانه، با بهتر شدن شرایط، مجوز برگزاری آن در بسیاری از شهرها، با رعایت نکته‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، صادر شده است.

وی سپس به درخواست ستاد نماز جمعه از کانون استان برای کمک به برگزاری باشکوه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: ستاد برگزاری نماز جمعه در استان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای این کار شایسته دانسته و برهمین اساس باید تدبیری بیندیشیم تا این مهم با دقت و هوشمندی فرهنگی انجام شود.

هادی در این بخش از سخنان خود با طرح پرسش‌هایی گفت: ما به عنوان متولیان فرهنگی کشور برای برگزاری باشکوه نماز جمعه چه کمکی می‌توانیم انجام دهیم و چطور جامعه‌ی هدف‌مان را، که کودکان هستند، برای حضور در صفوف نماز جمعه در آینده آماده کنیم؟

مدیرکل کانون سپس با بیان این جمله که: «نماز» عالی‌ترین نمود فرهنگ اسلامی است، خاطرنشان کرد: این کار فرصت تازه‌ای است برای ما که بتوانیم با تفهیم «نماز» به عنوان حال خوش بندگی و اتصال به معبود، برای پرورش نسلی متعهد تلاش کنیم.

هادی در پایان سخنان خود توصیه‌هایی برای برنامه‌ریزی موثر در این زمینه به همکاران کرد و در این زمینه به انجام فعالیت‌ها به صورت غیر مستقیم تاکید کرد و گفت: ایجاد انس با نماز و احساس خوش داشتن در محل برگزاری نماز موجب ترویج و علاقه‌مندی به فرهنگ نماز می‌شود.

در ادامه اعضای کارگروه پیشنهادهای خود را مطرح کردند که در مورد آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت و نمایندگانی برای مطرح کردن این برنامه‌ها و هماهنگی با ستاد نماز جمعه تعیین شد.

قابل ذکر است پیش از این رییس ستاد نماز جمعه استان با حضور در دفتر مدیرکل کانون، درخواست حضور کانون برای ایجاد فضای مطلوب و جذاب فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، در هنگام برگزاری نماز جمعه، را مطرح کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =