۵۰ عنوان کتاب بریل به مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه اضافه شد

مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، کتاب‌های بریل را برای استفاده‌ی اعضای دارای نیاز ویژه در اختیار آنان می‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، ۵۰ عنوان کتاب بریل به دو مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در شهر کرمانشاه اضافه شده است تا کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه بتوانند از محصولات فرهنگی کانون استفاده کنند.

بر همین اساس، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: کودکان دارای نیاز ویژه و در این میان اعضای روشندل، به عنوان بخشی از اعضای کانون، نیازمند استفاده از امکانات کانون هستند.

فتاحی همچنین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی ناخواسته مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان، فضای مجازی راه ارتباطی موثری برای ارتباط کانون با مخاطبان خود است که در این زمینه محتوای قابل توجهی در این روزها تولید و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به همین منظور برخی از مجلات و کتاب‌ها در اختیار مرکز فراگیر کانون استان قرار گرفته تا با رعایت شرایط ایمنی و فاصله‌گذاری اجتماعی در اختیار اعضا قرار بگیرد.

مدیرکل کانون استان همچنین، با اشاره به تصمیم مسئولان ارشد کانون مبنی بر غنی‌سازی مراکز کانون پرورش فکری بر اساس طرح تمیم (تامین محتوای یک‌پارچه مراکز کانون) نزدیک به ۳۰۰هزار جلد کتاب به بیش از هزار مرکز کانون سراسر کشور ارسال شده است.

بر این اساس کانون طی روزهای اخیر ۵۶ عنوان کتاب ناشران مختلف را در کنار ۷ عنوان از کتاب‌های کانون، ۵۰ عنوان کتاب بریل برای استفاده کودکان و نوجوانان نابینا، ۲۰ عنوان کتاب آوای کانون و دو عنوان نشریه آفرینش کودکی و نوجوانی به تمامی استان‌های کشور ارسال کرده است.

کتاب‌های ارسالی هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی، در قفسه‌های کتاب مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری قرار گرفت.

در این میان از هر عنوان کتاب ۵هزار نسخه با هدف تامین نیازهای مطالعاتی اعضای کانون و حمایت از ناشران حوزه کتاب کودک و نوجوان خریداری شده است که به‌نسبت تعداد مراکز کانون به هر استان اختصاص می‌یابد.

کتاب‌های خریداری‌ شده شامل آثار حوزه خردسال، کودک و ‌نوجوان است که از سوی کارشناسان جایزه کتاب کودک و نوجوان کانون به عنوان کتاب‌های مناسب این حوزه انتخاب شده است و در قالب طرح تمیم (تامین محتوای یکپارچه مراکز کانون) در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون قرار می‌گیرد.

این طرح به شکل فصلی اجرا می‌شود و علاوه بر کتاب، مجموعه‌ای از اسباب‌بازی، سرگرمی و نشریات کانونی نیز به همراه کتاب‌های برگزیده شده جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون، در هر فصل به مراکز ارسال خواهد شد.

کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، دارای دو مرکز فراگیر در مراکز شماره ۳ و ۱۴ کانون در شهر کرمانشاه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =