تجلیل از 80 برگزیده ملی و بین المللی هنری/ اجرای طرح استعدایابی، استعداد پروری و نخبه پروری 400 هزار نفر طی دو سال

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت:از ۸۰ برگزیده ملی و بین المللی به مناسبت دهه ی ولایت تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان،  سید محمد قلمکاریان ۱۴ مرداد ماه در آیینی به مناسبت دهه ولایت از کتاب سفری که پرماجرا شد رونمایی کرد. دیگر برنامه این روز، تجلیل از ۸۰ برگزیده ملی و بین المللی هنری بود که به صورت حضوری و وبینار در ۵۶ مرکز  سراسر استان برگزار گردید و از از ۱۱ برگزیده آن هم با تقدیم لوح تقدیر و اهدای جایزه تقدیر شد.
 

قلمکاریان ضمن تبریک دهه ولایت و روز خبرنگار از خبرنگاران و نویسندگان کتاب  تشکر کرد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را سازمانی کتاب محور معرفی کرد که ۱۶ هزار و ۶۵ عنوان کتاب دارد که در مراکز امانت داده می شود. ضمن این که ۴۰ فعالیت کتاب محور نیز در کانون انجام می گردد که خود بستر مناسبی برای ارتباط و پیوند با کتاب است.

قلمکاریان با اشاره به واقعه غدیرخم و خطبه غدیر، گفت: پیامبرگرامی ما فرموده کتاب ها بوستان های دانشمندان است، علم را باید با نوشتن به بند کشید که هم خبرنگاران هم نویسندگان کتاب، به این نکته واقف هستند.

وی سخن خود را با حدیثی از حضرت علی (ع) ادامه داد و گفت: کتاب غذای روح است، برتوباد فراگرفتن کتاب و آنچه در آن است، امیرالمومنین در جای دیگر فرموده است کسی که خود را با کتاب آرامش دهد هیچ  آرامشی را از دست نخواهد داد.

قلمکاریان با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند کسی که می خواهد از لحاظ معنوی تر و تازه بماند جز رابطه با کتاب چاره ای ندارد، گفت:  شما که ۱۱۰ هزار جلد کتاب سفری که پرماجرا شد را در این ایام در استان و کشور توزیع کرده ایدبالاترین مقام و رتبه را از لحاظ معنوی دارید.

وی خبر داد: تا هفته آینده هم این نوید را به ۵۶ مرکز پرورش کودکان و نوجوانان در سطح استان می دهیم که به مناسبت عید غدیر خم ۶۶۰ جلد کتاب جدید به ۶۰ مرکز استان تقدیم می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان این که علاوه بر ۵۶ مرکز در سطح استان سه واحد سیار و دو واحد پستی هم فعالیت دارند بیان کرد:  معجزه جاودان پیامبر ما کتاب است و مقام معظم رهبری فرمودند کتاب انقلاب ما قرآن مجید است، بنابراین مهم است که برای انس با کتاب و پیوند با کتاب زمینه سازی کنیم.


۴۰۰ هزار نفر طی دو سال استعدایابی، استعداد پروری و نخبه پروری می شوند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در خصوص طرح جدید  کانون تصریح کرد: این طرح برای استعداد یابی، استعداد پروری و نخبه پروری است که از شهریور ماه اجرا می شود.

 در این طرح سنین ۴ تا ۷ سال به عنوان نوباوه ۷ تا ۹ سال نوخوان، ۹ تا ۱۲ سال نونهال و ۱۲ تا ۱۵ سال نونگاه، ۱۵ تا ۱۸  نوجوان و ۱۸ سال  به بالا ارشد تلقی می شوند  که به صورت ویژه استعداد یابی می گردند تا در جهت استعدادهای فرهنگی، هنری علمی، ادبی و دینی آنها کار شود و این بدان‌معنی است که اگر تا الان ۷۰ برگزیده مسابقات ملی و بین المللی داشتیم در آینده این عدد بسیار بیشتر خواهند بود.

وی با اشاره به مسابقات هنری بلغارستان که دو برنده آن از استان اصفهان بوده اند، گفت: درصدی که استان اصفهان در مسابقات هنری جهان رتبه می گیرد چشمگیر است. با این حال ما توانستیم  تعدا د۳۰ هزار نفر را شناسایی کنیم و قصد داریم در طی ۲ سال به ۴۰۰ هزار نفر برسانیم؛ یعنی امسال ۱۲۰ هزار نفر و تا سال آینده ۴۰۰ هزار نفر شناسایی می شوند.

این طدح از نوباوه شروع خواهد شد؛ زیرا ۷۰ درصد حجم یادگیری پیش از دبستان است و طبق این طرح ۹ ماه؛ نوباوگان در فعالیت های مختلف شرکت خواهند کرد تا در آینده بتوانیم افرادی فرهیخته را تقدیم‌جامعه کنیم.

وی افزود: پیش بینی می شود سال آینده بیش از ۱۰۰ برگزیده هنری در سطح ملی و بین المللی خواهیم داشت؛ زیرا اکنون نیز برای مسابقه ژاپن ۶۳ اثر فاخر ارسال شده است. اگر چه برای استعداد پروری به کمک هنرمندان و اصحاب مطبوعات و رسانه نیازداریم.

وی با اشاره به این که امروز هم هنرمندانی که در مسابقات ملی و بین المللی افتخار آفرینی کردند،تجلیل می شوند گفت: با توجه به شرایط اکنون جامعه، همه برگزیدگان در این مراسم حضور ندارند که به همه شهرستان ها خواهیم رفت و با حضور مسئولان شهر از افتخار آفرینان هنری در سطح ملی و بین المللی تجلیل خواهیم کرد.

امروز با ۱۷ دیپلم افتخار  و ۲۱ گواهی شرکت وجوایز مربوط به برگزیدگان فراخوان های بین المللی، فراخوان نقاشی سرزمین مادری کشور بلاروس، محیط زیستGQA ژاپن، محیط زیست کائو کشور چک، فراخوان نقاشی صلح و و همکاری  کشور اسپانیا، فراخوان نقاشی کشور بلغارستان بنسکا ، کاناگاوای ژاپن تجلیل شد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =