چاپ اثر عضو نوجوان بخش مکاتبه‌ای کانون سمنان

اثر عضو نوجوان بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در دفتر دوازدهم دو فصلنامه‌ی بخش مکاتبه‌ای(بهار و تابستان ۱۳۹۸) چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از چاپ و انتشار اثر عضو نوجوان بخش مکاتبه‌ای با راهنمایی نسیبه یعقوبی مربی ادبی این مرکز در بخش «نامههای یادآوری» دفتر دوازدهم دو فصلنامه‌ی نشانی(ویژه بهار و تابستان ۱۳۹۸) خبر داد و گفت: دوفصل‌نامه‌ی «نشانی»، بازتاب فعالیت بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور و حاصل تلاش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش‌ماه یک‌بار منتشر می‌شود.

نصیری اظهار داشت: دوفصلنامه‌ی «نشانی» شامل بخش‌هایی مانند نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان، شعرنامه، داستان‌نامه، کتاب‌نامه و نامه‌های ماندگار از بزرگان هنر و ادبیات است.

وی در ادامه افزود: بخشی از این دوفصلنامه با عنوان «دل‌نامه» به معرفی اعضای قدیمی بخش مکاتبه‌ای، دل‌نوشته‌ها و خاطره‌های آن‌ها از دوران عضویت‌شان می‌پردازد، اعضایی که اکنون هرکدام جزء چهره‌های مطرح کشور در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری هستند.

گفتنی است؛ بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی که پیشینه‌ای طولانی دارد ابتدا با نام «مرکز بررسی آثار» آغاز به‌کار کرده است و در حال حاضر بیش از ۲۶۰ عضو کودک و نوجوان در سراسر استان آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند.

کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند، بیش‌ترین اعضای مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در اقصی‌نقاط استان که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می‌توانند آثار خود را از طریق نامه یا به‌صورت الکترونیکی(ایمیل) به مرکز آفرینش‌های ادبی استان ارسال و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =