سیارک‌های جدید منظومه شمسی کشف و نام‌گذاری می‌شوند

اعضای کانون کرمان به صورت مجازی سیارک‌های جدید منظومه شمسی را کشف و نام‌گذاری می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اعضای کانون پرورش فکری استان کرمان  به صورت مجازی از ۱۸ مرداد  تا ۱۵ مهر ۹۹ با راهنمایی ساره واحدی مدرس نجوم به اکتشافات نجومی می‌پردازند و سیارک‌های جدید را شناسایی می‌کنند.

این در حالی است که، نوجوانان علاقه‌مند در این دوره نجومی با آموزش‌های لازم و تمرین‌های کافی، یک پروژه علمی را با هدف جستجوی سنگهای جدید انجام خواهند داد. در این پروژه دیتاهای ارسالی از تلسکوپ رصدخانه «پن‌استارز» واقع در جزایر هاوایی مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت تا اجرام سیارکی جدید در منظومه شمسی شناسایی و نام‌گذاری شود.

همچنین اطلاعات این سیاره‌های جدید به مرکز بین‌المللی همکاری جستجوهای نجومی گزارش خواهد شد تا مورد مطالعه بیشتر قرار گیرند و اطلاعات تکمیلی درباره آن‌ها جمع‌آوری شود.

بنابر این خبر، انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با سرپرستی طیبه اعتمادی کارشناس فرهنگی و با مشارکت انجمن نجوم اندرومدیا کانون جیرفت با سرپرستی توران نادری مربی مسئول فرهنگی این رصد نجومی را تدارک دیده‌اند.

انجمن علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در پی پیش‌بینی‌های برنامه سال ۹۹ و در حوزه آفرینش‌های فرهنگی تشکیل و با محوریت علم نانو و نجوم برای سال جاری راه اندازی شده است. در این راستا با برپایی کلاس برخط استانی نجوم و همچنین برگزاری گردهمایی اعضا نجوم استان با موضوع کشف سیارک ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

در حال حاضر حدود ۶۰ نوجوان در انجمن نجوم کانون استان عضویت دارند و ۲۰ نفر در کارگاه برخط کشف سیارک شرکت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =