درخشش اعضای کانون سیستان و بلوچستان در مسابقه‌ی «حقوق کودک از نگاه کودک»

اعضای کانون پرورش فکری کوددکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در مسابقه‌ی نقاشی «حقوق کودک از نگاه کودک» اصفهان افتخارآفرین شدند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، پنج عضو مراکز فرهنگی‌هنری استان برگزیده‌ی مسابقه‌ی نقاشی «حقوق کودک از نگاه کودک»، ویژه‌ی گروه سنی تا ۱۵ سال، شدند.

برهمین اساس آثار هدیه نخعی، عضو کودک مرکز فرهنگی‌فرهنگی بمپور، یمنا آبخشت، عضو کودک مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو زابل، نیایش و ستایش جهانگیرزهی، اعضای کودک مرکز فرهنگی‌هنری بَزمان، سوگند و زینب رحیمی، اعضای کودک مرکز شماره پنج زاهدان در این مسابقه برگزیده شدند.

قابل ذکر است شهرداری اصفهان هدف از برگزاری این مسابقه را آموزش حقوق کودک به والدین، مربیان و افراد مرتبط با این قشر عنوان کرده است.

حق شناخته شدن و نام داشتن، حق داشتن کشور و خانه، حق داشتن خانواده، پدر، مادر و زندگی با آن‌ها، حق غذا، آب سالم و هوای پاک، حق رفاه و فقیر نبودن، حق سالم بودن و درمان بیماری، حق آموختن، مدرسه رفتن و شناخت دنیا، حق برابری با هر کودک دیگر، حق حمایت از جانب خانواده و کشور هنگام ناتوانی و بیماری، حق دوری از خشونت، جنگ و آزار، حق بازی، شادی و نه کار، حق زندگی در صلح، حق دوستی با زمین، حیوانات و گیاهان از جمله موضوع‌های اصلی مسابقه بودند.

گفتنی است ۱۷ اثر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به دبیرخانه‌ی این مسابقه در اصفهان ارسال شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =