کد خبر: 299171
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
بازدید 524
نقش کلیدی کانون پرورش فکری در تربیت کودکان و نوجوانان

نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت:باتوجه به فعالیت های کانون پرورش فکری،این نهاد در تربیت کودکان و نوجوانان نقش کلیدی دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،سید محمد قلمکاریان با آیت‌الله طباطبایی امام جمعه اصفهان دیدار کرد. آیت الله طباطبایی در  این دیدار با تشکر از فعالیت های بی مثال کانون در این مدت گفت:از تمامی مدیران،برنامه ریزان و دست اندرکاران و مربیان تشکر ویژه می کنم.

وی افزود: فعالیت های کانون بسیار عظیم و زیر بنایی است،چرا که دوران کودکی و نوجوانی را پوشش می دهد.

آیت‌الله طباطبایی با اشاره به سخن معصوم که قلب نوجوان مانند زمین آماده است،اگر بذر خوب کاشته شود ، نتیجه خوبی به بار می نشیند،اظهار کرد: چه بهتر که از این دوران به خوبی استفاده شود و آموزش های مفید علمی،ادبی،هنری متناسب به نوجوانان داده شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تولید فیلم و نمایش برای کودکان و نوجوانان  با محتواهای مذهبی از  ضروریات است،گفت: امروزه محتواهای فیلم ها برای نوجوانان متناسب با ساختار سنی آن ها نیست و در این راستا کانون تلاش کند تا محتواهای متناسب با الگوبرداری از دین و فرهنگ کشور خودمان برای نوجوانان و کودکان تولید کند.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی  ظرفیت  و استعداد کودکان اظهار کرد:باید برای آموزش به کودکان خصوصا در موضوعات مذهبی اولویت بندی صورت گیرد تا آموزش ها متناسب با سن کودک باشد و اورا خسته یا دین زده نکند.

آیت الله طباطبایی در پایان با اشاره به فعالیت های مفیدی که در کانون برای سنین مختلف انجام می شود،عنوان کرد: استعداد سنجی که در کانون انجام می شود از فعالیت های خوبی است که کودکان و نوجوانان را برای انتخاب های آینده راهنمایی و استعدادهای آن ها را بالفعل می کند.

آموزش های دینی کودکان و نوجوان در قالب طرح های مختلف از اولویت های کانون پرورش فکری است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در این دیدار با ارائه ی گزارشی از فعالیت های صورت گرفته از ابتدای امسال گفت:امانت کتاب در مراکز کانون پرورش فکری در سراسر استان با تعداد۱6هزار و ۶۵کتاب از فعالیت های محوری کانون است.

وی افزود:علاوه بر این،برای سنین مختلف از ۴تا ۱۸سالگی و بالاتر ،کلاس ها و کارگاه های مختلف شعر،داستان نویسی،خوشنویسی، نقاشی و فعالیت های علمی و ادبی در نظر گرفته شده است.

قلمکاریان با بیان اینکه ۳ واحد سیار در فریدون شهر،نطنز و شرق اصفهان وجود دارد،اظهار کرد: امانت کتاب، نمایش، پخش فیلم، قصه گویی از برنامه های واحدهای سیار در روستاها است که در نظر داریم به ۱۰واحد افزایش دهیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت:با امضای تفاهم نامه با مرکز تبلیغات پیش بینی شده تا مبلغین آن مجموعه در مراکز سطح استان و واحد های سیار مستقر شوند و به آموزش موضوعات دینی بپردازند.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان در روستا می توانند با بخش مکاتبه ای نیز با مربیان در ارتباط باشند و به صورت رایگان متن ادبی،داستان و یا شعر ارسال و بازخورد مربیان را از همین طریق دریافت کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی نجوم بیان کرد: راه اندازی مرکز تخصصی نماز،علوم و مرکز تخصصی ایثار و شهادت از چشم انداز های کانون پرورش فکری است.
قلمکاریان با اشاره به فعالیت کانون برای کودکان نابینا،کم بینا،ناشتوا و کم شنوا و کم توان ذهنی در بخش فراگیر مرکز ملک شهر تصریح کرد: تولیدات کتاب برای این کودکان توسط مربیان انجام می شود که با استقبال کودکان روبه رو بوده و امیدواریم با کمک خیران تولیدات این کتاب ها که هزینه بر هم هست،بیش از پیش افزایش یابد.

 فعالیت در حوزه های دینی برای کودکان و نوجوانان

وی به فعالیت در حوزه های دینی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: ترجمه تصویری سوره های قرآن کریم و به صورت ویژه تولیدات صوتی و پویا نمایی سوره ها از برنامه های کانون پرورش فکری است.

قلمکاریان در خصوص طرح مهندسی پرورش دین عنوان کرد: این طرح با همکاری حوزه علمیه برای کودکان و نوجوانان از ۷تا۲۳سال اجرا می شود که موضوعاتی چون اخلاق،احکام،آموزش محتوایی دین و کار عملی در این برنامه طراحی شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به طرح قرآنی تسنیم یادآور شد: این طرح عناوین آموزشی مانند تعلیم و تربیت،فرهنگ و تمدن، خانواده و اجتماع را در قالب سبک زندگی قرآنی برای نوجوانان تبیین می کند.

وی به تولید ۳هزار اثر هنری و ادبی به صورت مجازی در دوران شیوع کرونا در سایت کانون پرداخت و گفت: این آثار شامل کاردستی،قصه گویی،شعر،نمایش عروسکی و... توسط مربیان در فضای مجازی با عنوان پیک امید به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =