کانون محل تربیت فکری کودکان و نوجوانان است

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و نائب رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با حضور در جمع مربیان کانون، از مجتمع فرهنگی هنری کانون تبریز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان آذربایجان شرقی، در این بازدید که مربیان مسئول مراکز کانون و مسئولان مراکز آموزشی کانون زبان ایران حضور داشتند، حجت‌السلام میرتاج الدینی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه کانون در ارائه شیوه‌های صحیح اندیشیدن و درست فکرکردن، تحقق این امر را ماموریتی بسیار مهم برای مربیان کانون دانست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: کسی که درست می‌اندیشد قطعاً در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود و همیشه راه چاره را می‌یابد.

حجت السلام میرتاج‌الدینی، با شاره به نقش مربیان و نیروهای کانون در تربیت صحیح فکری کودکان و نوجوانان، تاکید کرد: کانون از جمله مجموعه‌هایی است که با منش و علاقه‌مندی نیروهای دلسوز آن مشغول خدمات‌رسانی به مخاطبان خود می‌باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) محبت اهل بیت(ع) را موجب ایجاد پیوند درونی کودکان و نوجوانان با سبک زندگی اسلامی و حفظ آنان از ناملایمات و آسیب‌ها عنوان کرد.

در این بازدید علی بینش مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون استان و اقدامات انجام شده توسط مراکز کانون، در تبریز ارائه کرد.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۱۱ هزار فعالیت فرهنگی و هنری و ادب  برای کودکان و نوجوانان و بهره‌مندی بیش از ۱۸۰ هزار نفر کودک و نوجوان از این فعالیت‌ها در مراکز تبریز در سال ۹۸، بر اهمیت و ضرورت توسعه مراکز کانون در تبریز تاکید کرد.

مدیر کل کانون آذربایجان شرقی، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا، کانون در سراسر کشور از جمله در استان آذربایجان شرقی از طریق فضای مجازی و خدمات آنلاین، نقش مهمی در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این ایام داشته است تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تبریز و دیگر شهرهای استان تلاش می‌کند با کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های خود و توسعه این فعالیت‌ها به مهمترین وظیفه خود یعنی تربیت نسلی خلاق و خردمند و خودباور عمل نماید.

مدیر کل کانون استان همچنین با اشاره به حمایت‌های ستاد مرکزی کانون از استان تاکید کرد: با حمایت‌های به عمل آمده توسط ستاد مرکزی، کار احداث و تجهیز و راه‌اندازی نخستین مرکز علوم و نجوم کانون در تبریز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام رسید.

بینش با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات عمرانی استان، حمایت مسئولان استانی در این خصوص را خواستار شد.

گفتنی است در ابتدای این بازدید علاوه بر قصه‌گویی یکی از مربیان توانمند کانون، دو نفر از اعضای مراکز کانون تبریز به اجرای برنامه پرداختند و بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع فرهنگی هنری کانون تبریز، از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کلانشهر تبریز در حال حاضر دارای ۱۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی است.

گزارش تصویری مربوط به خبر را اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =