برافراشته شدن پرچم سیاه در مجتمع کانون سیستان و بلوچستان به یاد نوجوان شهید کربلا

پرچم سیاه عزاداری به یاد نوجوان شهید دشت کربلا حضرت قاسم(س) در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برافراشته شد

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل کانون کانون سیستان و بلوچستان، شدن پرچم سیاه در مجتمع کانون استان به یاد نوجوان شهید کربلا برافراشته شد.

در روزهای عزاداری مسلمان جهان برای امام حسین(ع) و یاران باوفایشان، مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم با شیوه‌های گوناگون معرفت خود را در زمینه‌ی این قیام بزرگ بیشتر می‌کنند.

در سال‌های گذشته اعضای کودک و نوجوان کانون همراه و همگام با مربیان خود در مراکز فرهنگی‌هنری با فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی ارادت خود را به سرور آزادگان جهان نشان می‌دادند اما امسال به توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و ضرورت رعایت نکته‌های بهداشتی، فضای مجازی امکانی را فراهم کرده تا اعضا دلنوشته‌ها و آثار خود را به اشتراک بگذارند.

در این میان در مجتمع کانون استان هم علاوه بر فضاسازی و برگزاری مراسم زیارت عاشورا، پرچم سیاه عزاداری به یاد نوجوان شهید دشت کربلا برافراشته شد تا این حرکت نمادین توجه کودکان و نوجوانان را برای شناخت بیشتر شخصیت ایشان جلب کند.

قابل ذکر است حضرت قاسم(س) فرزند امام حسن(ع) است که از هنگام شهادت پدر بزرگوارشان تا هنگام شهادت خویش، در روز عاشورا، همراه و همگام با امام حسین(ع) ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =