کد خبر: 299404
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
بازدید 271
دهمین جلسه انجمن مجازی داستان «سروناز »

دهمین جلسه انجمن مجازی داستان «سروناز » ویژه اعضای نوجوان دختر و پسر شاعر باحضور مربیان و رابطان ادبی استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، فاطمه ظهیری، کارشناس‌مسوول ادبی کانون مرکزی  به عنوان میهمان در این برنامه حضور داشت به نقد و بررسی آثار اعضا پرداخت.

ظهیری ابتدا داستانک راتعریف کرد و تفاوت آن با داستان کوتاه را برای اعضا شرح داد. او از نقش دیالوگ در داستان، پایان غافل‌گیرکننده، گره‌افکنی و گره‌گشایی در داستان هم گفت.

این نویسنده کودک و نوجوان به اعضا توصیه کرد که از نزدیک شدن نثر داستان به نثر شاعرانه پرهیز کنند و به زبان  ساده و روان در داستان خود سخن بگویند. عدم تعادل سوژه و استفاده از دیالوگ بین شخصیت‌های داستان مطالبی دیگری بود که ظهیری در جمع اعضا و مربیان ادبی کانون فارس به آن‌ها اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه و خواندن داستان‌های ایران و جهان،آشنایی با الگوی داستان‌های کلاسیک و نشان‌دادن اتفاق‌های داستان از دیگر محورهای گفتگوی او با اعضا بود.

در این نشست مجازی، آثار اعضا نقد و بررسی شد و  پنج عنصر:  شروع، زمینه‌چینی، گره‌افکنی، گره‌گشایی و پایان‌بندی که لازمه‌ی نوشتن یک داستان خوب است مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

انجمن ادبی سروناز با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری جلسات حضوری به‌صورت مجازی و با هدف توانمندسازی اعضا و مربیان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =