کد خبر: 299413
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
بازدید 304
چاپ سه طرح خلاق مربیان ادبی کانون سمنان در دوفصلنامه‌ی «طرح نو»

سه طرح خلاق مربیان کارگاه نوشتن خلاق مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در دوفصلنامه‌ی «طرح نو»، چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از انتخاب و چاپ دو طرح ادبی نسیبه یعقوبی مربی کارگاه نوشتن خلاق مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان با عنوان «روزهای هفته»(ویژه مخاطب کودک) و «داستان نقاشی‌ها»(ویژه مخاطب نوجوان) و هم‌چنین یک طرح ادبی سمانه شجاعی مربی کارگاه نوشتن خلاق مراکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه، مهدی‌شهر و شهمیرزاد با عنوان «کیسه‌ی دربسته» در شماره‌های سه و چهار دوفصلنامه‌ی «طرح نو»، خبر داد و گفت: «طرح نو» گزیده‌ای از بهترین طرح‌های اجرا شده ‌در بخش کارگاه‌های ادبی خلاق در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور است.

نصیری در ادامه افزود: این طرح‌ها حاصل تلاش‌ کارشناسان و مربیان ادبی در زمینه‌ی‌ نوشتن خلاق، شعر و داستان است که هر شش‌ماه یک‌بار از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون کشور منتشر می‌شود و مجموعه‌ی پیشِ رو مربوط به پاییز و زمستان ۱۳۹۸ بوده که در دو جلد تدوین شده است.

وی اظهار داشت: گزینش و تحلیل طرح‌های این‌مجموعه‌ به کوشش کارشناسان مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری صورت گرفته است.

کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان سمنان یادآور شد: طرح‌های مؤفق مربیان ادبی در سال‌های دهه‌ی هشتاد به‌صورت فصلنامه و با عنوان «طرح‌های برگزیده» منتشر می‌شد و از سال ۱۳۹۴ در قالب دوفصل‌نامه و با عنوان جدید «طرح نو» منتشر و به مراکز فرهنگی‌هنری ارسال می‌شود و تاکنون ۲۰ جلد از طرح‌های ادبی خلاق تدوین شده است.

نصیری در پایان با اشاره به نزدیک ۳۵ سال فعالیت بخش کارگاه‌های ادبی خلاق در مراکز فرهنگی‌هنری کانون و آموزش حضوری و تخصصی به کودکان و نوجوانان در زمینه‌ی نوشتن خلاق، تأکید کرد: این کارگاه‌ها با کشف و شکوفایی استعدادهای ادبی اعضا در زمینه‌ی شعر و داستان، مقدمه و زمینه‌سازی حضور اعضای مستعد در انجمن‌های شعر و داستان آفرینش را فراهم می‌کند.

گفتنی است؛ در حال حاضر حدود ۳۴۰ مربی ادبی در کارگاه‌های ادبی خلاق کشور فعالیت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =