برای رسیدن به نقطه ایده‌آل تلاش می‌کنیم 

قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون البرز با اشاره به فعالیت‌های خوب انجام گرفته در کانون استان بر ضرورت تلاش برای رسیدن به نقطه ایده‌آل تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، یازدهمین جلسه شورای فرهنگی استان با موضوعات  بررسی آسیب‌های کارگاه‌های تخصصی مجازی، تصمیم گیری در مورد چگونگی برگزاری نمایشگاه مجازی فعالیت‌های تابستانی و بررسی وضعیت فعالیت‌های ادبی برگزار شد .

  قاسم سلیمانی مدیرکل کانون البرز در ابتدای این جلسه ضمن ابراز خرسندی از همدلی و همکاری همکاران در برگزاری کارگاه های مجازی و موقعیت خوب استان البرز در بین سایر مراکز کانون کشور از نظر تعداد اعضای ثبت‌نامی  بر ضرورت داشتن پایان درست برای کلاس‌ها تاکید کرد و افزود ما باید  ارزیابی درستی از روند اجرای کارگاه‌ها ( ابتدا، حین اجرا و پایان آن) داشته باشیم و ببینیم چگونه عمل کرده‌ایم.

وی هم‌چنین گفت چنان که در جلسات مختلف تاکید کرده‌ایم، ما باید همواره پاسخگویی خوبی به خانواده‌ها داشته باشیم که اگر چنین شرایطی فراهم نشود و ارزیابی مدنظر صورت نگیرد با مشکلات بسیاری در فصل پاییز و زمستان و فصل‌های بعد از آن مواجه خواهیم شد .

این مقام مسئول افزود باید در بخش های مختلف فعالیت های خوب همکاران ،  همچنین فعالیت مراکز و مربیان به ویژه مدرسان کارگاه‌ها مورد  توجه ویژه قرار گرفته و کسی که زمان بیشتری را صرف می‌کند  از مزایای ویژه‌تری نیز برخوردار شود.

سلیمانی هم‌چنین ارزش اصلی کانون را به فعالیت‌های بخش فرهنگی هنری و ادبی دانست و افزود اگر ما در بخش‌های مختلف کانون فعالیت‌های خوبی داشته باشیم  اما ماحصل این فعالیت را در مراکز از طریق ارتباط مربیان و اعضا مشاهده نکنیم،  یعنی که هیچ کار مهمی انجام نداده‌ایم.

مدیر کل کانون بر لزوم آینده‌نگری و برنامه‌ریزی  صحیح برای فعالیت‌های استان  تاکید کرده و افزود : نباید برنامه‌های ما محدود به زمان خاصی باشد بلکه باید بلند مدت بوده و سعی کنیم به شرایط ایده‌آل و وضعیت مطلوب رسیده و رفته‌رفته اشکالات موجود را رفع کرده و به نحو احسن به خانواده‌ها خدمت‌رسانی کنیم.

سلیمانی همچنین مربیان را یکی از ارکان مهم برگزاری کلاس ها و ارتباط چهره به چهره با  خانواده‌ها دانست و افزود باید با توجه به توانمندی همکاران از آن‌ها در بخش‌های متناسب استفاده شده و در مرحله اول  از مربیان کانونی‌ای  استفاده کنیم که توان اجرای کارگاه در فضای مجازی را  داشته باشند و از قابلیت برقراری ارتباط  بسیار خوب به ویژه در فضای مجازی،  برخوردار باشند و در ادامه همه مربیان پس از آموزش‌های لازم وارد این فضا  شوند.

ایشان همچنین بر لزوم انجام برنامه‌ریزی خوب و تعامل در حد امکان و سازنده با آموزش و پرورش استان به منظور پر کردن شایسته اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کردند.

مهری فلاح،  معاون فرهنگی اجرایی کانون البرز نیز در سخنانی  ضمن تشکر از تمامی همکاران که با همدلی و همکاری منجر به ایجاد  تجربه خوب در بخش اجرای کارگاه‌های مجازی در استان  شدند، به بخشی از فعالیت‌های اجرا شده و اجرای کارگاه‌های مجازی استانی و درون مرکزی،  اشاره کرده ودر خصوص برخی بازخوردها از  اولیا و مربیان و اعلام رضایت از کارگاه های فرهنگی،  هنری سخن گفته  و با بیان برخی مشکلات افزود :

 خوشبختانه با اعتماد خوب مدیر کل محترم و همدلی همکاران  سعی کردیم  تا تمام مشکلات را به خوبی حل کرده و با راهکارهای مختلف از جمله تهیه کلیپ‌های آموزشی، پاسخ‌گویی مداوم به خانواده‌ها و ارتباط  صمیمانه یا اعضا و خانواده‌ها، پاسخ گوی خوبی به اعتماد آنان باشیم.  

توجه ویژه به المپیاد فیلمسازی و برگزاری کارگاه‌های  ویژهرایگان برای این منظور از دیگر نکات مورد بحث توسط معاون کانون البرز بود .

این مقام مسوول همچنین لزوم برگزاری نمایشگاه در فضای مجازی با اهداف مختلف از جمله رویکرد فرآیند محور فعالیت‌های کانون و معرفی کانون به خانواده‌ها،  اشاره و از همکاران خواست تا برای این مهم نیز هماهنگی لازم را داشته باشند.

 فلاح  در تشریح فعالیت‌های پاییز نیز با اشاره به بازه‌ی  بسیار خوب تعیین شده از طرف معاونت محترم  فرهنگی کانون کشور(1 تا 15 مهر ماه) افزود:  با توجه به دغدغه‌ی خانواده‌ها برای ثبت نام دانش‌آموزان، ما در کانون باید سعی کنیم تا این اوقات فراغت را به بهترین نحو و شایسته پر کنیم و می‌بایست راه‌کارهای خوبی برای معرفی و تعامل با مدارس پیدا کنیم.

معاون کانون البرز در پایان سخنانش از پیشنهاد در دست اقدام  تهیه بسته‌های معرفی کانون به رابطان مدارس برای کارگاه‌های ترم پاییز و برنامه‌ریزی ویژه به منظور  ارزیابی کارگاه‌های تابستانی خبر داد.

در ادامه نرمین کریمی کارشناس فرهنگی و  مسئول مرکز مجتمع که مسئولیت برگزاری کارگاه های مجازی استان را  بر عهده داشت، گزارش مختصری از نحوه اجرای کارگاه ها ، آماراعضا  ، مدرسان و  مشکلات اولیه و ثانویه  دو بخش کلاس های تعریف شده استانی و کلاس‌های مراکز ارائه داد و به آسیب‌های هر کدام از این دوره‌ها اشاره کرد .

در ادامه هر کدام از همکاران نکاتی را در خصوص موارد مطرح شده بیان داشتند .

بررسی فعالیت‌های ادبی استان از نظر نیروهای متخصص  موضوع دیگر مورد بحث در این نشست بود.

مدیر کل کانون در پایان بر لزوم  پایدارسازی و تثبیت اعضا در فعالیت‌ها ( به ویژه فعالیت‌های مجازی) تاکید کرد و افزود اگر چنانچه ستاد ملی کرونا اجاره فعالیت حضوری را در استان صادر کند،  در اولین فرصت حضور اعضا را در مراکز کانون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  خواهیم داشت.

 سلیمانی  با اشاره به تجربه موفق نمایشگاه هنری سال گذشته،  خواست که  نمایشگاه مجازی با کیفیت برگزار شده و شرایطی فراهم شود تا افراد بدون مراجعه حضوری بتوانند از آثار فرزندان خود دیدن کرده و فعالیت‌های کانون را  رصد کرده  و در نهایت این فعالیت‌ها به نحو شایسته، معرفی شوند.

وی همچنین  ضمن تشکر از مربی سیار روستایی و کارشناس فرهنگی استان،  توجه به مناطق سیار روستایی و استمرار خدمات کانون در  مناطق محروم و حاشیه نشین  با برنامه ریزی جدی را از اولویت‌های کاری کانون خواند.

گفتنی است یازدهمین  نشست شورای فرهنگی استان، روز یکشنبه 16 شهریور 1399 و با حضور مدیرکل، معاون و کارشناسان کانون استان در کتابخانه نوجوان مرکز مجتمع کانون کرج برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =