به روز بودن، هنر قصه‌گوی امروز است

وبینار قصه‌گویی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، روز دوشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۳۹۹ و با عنوان «قصه‌نامه» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، وبینار قصه‌گویی کانون این استان با عنوان «قصه نامه» (پرداخت قصه) روز ۱۸ شهریورماه ۱۳۹۹ از ساعت  ده تا یازده و سی دقیقه صبح و با حضور مربیان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی برگزار شد.

مدرس این وبینار، «الهام دارابی»، مدرس قصه‌گویی، برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی و رئیس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی بود.

بر همین اساس، دارابی، مدرس میهمان، در بخشی از این وبینار، چگونگی پرداخت قصه را تمام آن تدابیری عنوان کرد که یک قصه‌گو آنها را به کار می‌بندد تا قصه‌ای را از آن خود سازد.

او تسلط بر قصه، تسلط بر توانمندی‌های فردی و تلاش در ارتقای این توانمندی‌ها، تسلط بر صحنه، شناخت مخاطب، و ... را از جمله مهارت‌هایی عنوان کرد که یک قصه‌گوی حرفه‌ای می‌بایست از آن برخوردار باشد.

 دارابی، هم‌راستا شدن با تغییرات و به‌روز بودن در هنر قصه‌گویی را از ضروریات این هنر دانست و گفت: خلاقیت، نوآوری و طراحی قصه‌گویی همسان با ذائقه مخاطب امروز می‌تواند در تاثیرگذاری قصه‌گویی و همچنین، برقراری ارتباط بهتر با مخاطب بسیار موثر باشد.

این مدرس قصه‌گویی در ادامه وبینار، به تشریح هر یک از مهارت‌های لازم جهت پرداخت قصه و همچنین کاربرد آنها در اجرا پرداخته و مثال‌هایی را نیز در این خصوص ارایه داد.

با توجه به شیوع بیماری کروناویروس، سلسله وبینارهای قصه‌گویی از سوی انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه پیش‌بینی شده و برای اعضا و مربیان علاقه‌مند به قصه و قصه‌گویی اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =