ایجاد نشاط اجتماعی و آموزش مهارت‌ زندگی به کودکان در کانون پرورش فکری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه‌ی «کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده» بر دو موضوع «آموزش مهارت‌های زندگی» و «ایجاد نشاط اجتماعی» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، جلسه‌ی «کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده» به ریاست حبیب‌اله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با موضوع «ارائه برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان»، روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹ در محل سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن قدردانی از نبی‌اله خدابخشی مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری به‌ویژه مربیان مراکز فرهنگی‌هنری که ارتباط مستقیم با کودکان و نوجوانان دارند با اشاره به آسیب‌های شیوع ویروس کرونا به بخش فرهنگ، اظهار داشت: امیدواریم با ریشه‌کن شدن این ویروس، دوباره آن شور و نشاط کودکان و نوجوانان را در مراکز فرهنگی‌هنری کانون شاهد باشیم.

خجسته‌پور در ادامه با تأکید بر دو موضوع «آموزش مهارت‌های زندگی» که لازمه‌ی آینده‌ی کودکان و نوجوانان است و «ایجاد روحیه شاد و بانشاط» که می‌تواند منجر به جامعه‌ی بانشاط ‌شود از مدیرکل کانون استان سمنان خواست تا با توجه به شرایط کرونا، برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک و هم‌چنین برنامه‌ی عملیاتی شش‌ماهه‌ی دوم سال را تنظیم و به دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ارسال دارند.

تولید محتوای مهد کودکها از سوی کانون پرورش فکری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنانش بر استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی علی‌رغم آسیب‌هایی که دارد، تأکید کرد و از اعضای کارگروه خواست تا در فعالیت‌های خود با توجه به شرایط کنونی، بهره‌گیری بیش‌تری از این فضاها داشته باشند.

خجسته‌پور در پایان با اشاره به دغدغه‌ی مقام معظم رهبری و نارضایتی از وضعیت مهدهای کودک، پیشنهاد داد تولید محتوای برنامه‌های قابل اجرا در مهد کودک‌ها به کانون پرورش فکری سپرده شود تا کودکان ساعاتی از روز را که در این مکان حضور دارند با محتوای اصولی و مناسب گروه سنی خود بهره گیرند و نظارت مهدها نیز برعهده‌ی آموزش و پرورش باشد.

کودکان، ارزشمندترین سرمایهی ملی هر جامعه هستند

مدیرکل کانون استان سمنان در این جلسه به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، تعداد مراکز فرهنگی‌هنری، تعداد اعضا، تعداد امانت کتاب، تعداد دفعات اجرای فعالیت و... از سوی مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان پرداخت.

خدابخشی در ادامه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص ارتباط با کودکان و سرلوحه قراردادن ایمان در کارهای خود و استفاده از ادبیات فارسی و هنر برای آموزش کودکان و نوجوانان، بر هم‌افزایی دستگاه‌ها به‌منظور گسترش هم‌کاری‌ها و عمق بخشیدن به فعالیت‌ها در حوزه‌ی کودک و نوجوان تأکید کرد.

مدیرکل کانون استان سمنان اظهار داشت: کودکان، ارزشمندترین سرمایه‌ی ملی هر جامعه‌ای به‌شمار می‌روند و ما امانت‌داران این هدیه‌های الهی هستیم و هفته‌ی ملی کودک نیز فرصت مغتنمی برای معطوف‌کردن توجه مردم و مسئولان نسبت به مسائل و نیازهای این قشر است و بی‌تردید تأثیر به‌سزایی در پویایی و بالندگی فکری و اندیشه‌ی جامعه دارد.

خدابخشی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأکید اخیر مقام معظم رهبری در سی‌وچهارمین شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش، یادآور شد: توجه به پرورش و محتوای فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه‌ی کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در پایان ضمن اعلام برنامه‌های پیشنهادی کانون پرورش فکری در هفته‌ی ملی کودک سال جاری با توجه به شرایط کرونا، هدف از برگزاری برنامه‌ها را جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌گرایی و هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط کودک در سراسر کشور، نهادینه‌کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز دین مبین اسلام در ذهن و روح کودکان و ترویج فرهنگ ایثار و پایداری برای رفتارمند شدن، عنوان کرد.

گفتنی است؛ تعداد ۵۳ هزار و ۲۸۴ کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، عضو هستند و در سال ۱۳۹۸ افزون بر ۱۳۶ هزار جلد کتاب از کانون امانت برده شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۱۰ درصد افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =