کد خبر: 299624
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
بازدید 159
از معاون فرهنگی کانون فارس تجلیل شد

در آستانه‌ی چهلمین سال پیروزی ایران اسلامی و هفته‌ی دفاع مقدس، از سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون فارس و جانباز ۸ سال دفاع مقدس تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس در این جلسه که با حضور تعدادی از کارکنان برگزار شد گفت: امنیت و آرامشی که ما در حال حاضر از آن برخورداریم به مدد ایثار، رشادت  و از جان‌گذشتگی شهدا و ایثارگرانی است که بالاترین و برترین الگو برای ما و کودکان و نوجوانان هستند.

افتخاری بااشاره به خاطراتی از سال‌های جنگ گفت: در آن زمان، دست‌ها همه بوی وحدت، هم‌دلی و مهربانی می‌داد و لازم است که روحیه‌ی قدرشناسی از شهدا و ایثارگران را به کودکان ونوجوانان یادآور شویم تا همه، ادای دین کرده باشیم.

مدیر کل کانون فارس در ادامه گفت: همه‌ی روزهای ۸ سال جنگ تحمیلی برایمان درس بود و شهدا در  وصیت‌نامه‌هایشان، مردم را به حفظ اسلام و انقلاب، تنها نگذاشتن رهبر و حفظ عفاف و حجاب سفارش می‌کردند. در این زمان هم که شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی را برای مردم جهان به‌وجود آورده، لزوم این همدلی‌ها و انجام درست وظیفه بیشتر احساس می‌شود و به ما یادآور می‌کند که در جبهه‌ی فرهنگی بیش از پیش تلاش کنیم تا شرمنده خون شهدا نشویم.

این جلسه با خاطره‌گویی سعیدرضا کامرانی و خوانش نامه‌ی او به هم‌رزم شهیدیش ادامه یافت. در بخشی از نامه‌ی معاون فرهنگی کانون فارس به شهید سعیدرضا کاوه آمده است:  

یادت هست، لشکرالمهدی(عج) با بچه‌های گردان کمیل: سعید شاهدی، عباس‌علی راغب، محمد صفایی رضا نصیرزاده، غلام‌رضا قوی بازو......چه دورانی داشتیم ؟ سلام همه آن‌ها را برسان و بگو که پشت در ماندن و از قافله جاماندن خیلی سخت است!

یادت هست، مجروحان در کانال شلمچه، قمقمه‌های خالیشان را زیر خاک می‌کردند که کمتر احساس تشنگی کنند. ولی حالا قضیه خیلی متفاوت است. باید باشی و ببینی و چه بهتر که نیستی، که دیدن هم ندارد. من نمی‌دانم الآن کجایی! ولی مطمئنم که حالت بهتر از ماست، خیلی دلم می‌خواست بدانم درآخرین لحظات زندگی این دنیا چه گفتی! سر به بالین کدامین فرشته گذاشتی و به کدامین آسمان،رهنمون شدی!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =