نشست انجمن ادبی «رویش زراوند» برگزار شد

دومین نشست مجازی انجمن ادبی «رویش زراوند» کانون کرمان با حضور عباس قدیرمحسنی به مناسبت روز شعر و ادب فارسی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، به مناسبت ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی عباس قدیرمحسنی مهمان انجمن ادبی رویش زراوند شد و هفت اثر از اعضای انجمن را از نظر فرم و محتوا مورد  نقد و بررسی قرار داد.

بنابراین خبر، عباس قدیرمحسنی کارشناس مهمان انجمن ادبی زرند با اشاره به اینکه داستان باید با یک حادثه و یک شخصیت نوشته شود تا مخاطب را دچار سردرگمی نکند بیان کرد: «داستان نباید سرشار از ایجاز باشد و باید هنگام نوشتن مخاطب را در نظر بگیریم تا او بفهمد چه چیز در ذهن ما می گذرد و هنر نویسندگی ساده نوشتن است.»

همچنین قدیرمحسنی نویسنده و منتقد ادبی ویژگی‌های یک داستان خوب را «عدم تعادل» آن دانست و توصیه کرد برای نوشتن داستان زاویه دیدی را انتخاب کنید که دست و پای شما را نبندد.

وی در حالی که به تجربه زیسته یک نویسنده پرداخت گفت: «داستانی را بنویسید که مال دنیا و جهان خودتان باشد و بهترین نویسندگان دنیا آن‌هایی بودند که از جهان و دنیای خودشان و شبیه خودشان و برای مخاطب خودشان نوشته‌اند.»

او افزود: برای موضوعات خاص داستان‌هایتان تحقیق بیشتری کنید و حتما به اسم داستان توجه ویژه داشته باشید و بدانید اسم شناسنامه اثر است.

در پایان هم قدیرمحسنی پیشنهاداتی برای مطالعه کتاب‌های طنز داشت و از اعضا خواست کتاب‌های داوود امیریان، فرهاد حسن‌زاده، ورود و دال و اندی استنتن را حتما بخوانند.

عباس قدیرمحسنی نویسنده و برگزیده مسابقه داستان کوتاه صادق هدایت در سال ۸۶، برگزیده پنجمین جشنواره ادبی «یوسف» در سال ۹۰، تندیس بهترین داستان جشنواره «داستان طنز خط‌ خطی» در سال ۹۷ و شایسته تقدیر در جایزه ادبی «شهید غنی‌پور» برای کتاب مهمان دیوها در سال ۹۷ بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =