آمادگی کانون برای پذیرش و تولید آثار فرهنگی جوانان خلاق

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آمادگی این مجموعه برای پذیرش و تولید آثار نیروهای خلاق و جوان در سراسر کشور در حوزه‌های نشر کتاب، فیلم، تئاتر و بازی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا کریمی صارمی در نشست فصلی مدیران کانون سراسر کشور این نیروهای جوان را سرمایه‌های بزرگی دانست که می‌توانیم ایده‌های ناب‌شان را شناسایی و وارد حوزه تولید کنیم.

او تاکید کرد کانون با توجه به سیاست‌های خود از این سرمایه‌های ملی در حوزه تولید محصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان استفاده خواهد کرد.

اهمیت رعایت استانداردهای کانون در نشر کتاب

روح‌الله کاظمی‌زاده مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون نیز در این نشست که روز ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ در تهران و با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد در مورد جایگاه مرغک کانون و اهمیت رعایت استانداردهای چاپ کتاب در کانون، نحوه تصویب آثار در شورای عالی کتاب، پذیرش سرمایه برای تولید کتاب، جذب مشارکت و... نکته‌هایی را با مدیران کانون استان‌ها در میان گذاشت.

تولید سرگرمی‌های پرمخاطب در کانون

محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون در این نشست ابتدا در مورد تاریخچه مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون گزارشی ارایه کرد و گفت: تاکنون در نزدیک به سه دهه گذشته بیش از ۳۰۰ محصول و ۴۸ بازی‌ رایانه‌ای از سوی این مرکز تولید شده است.

او در ادامه گفت: سال ۹۸ بیش از ۱۰ محصول جدید طراحی و سه محصول جدید نیز تولید شد و در سال ۹۹ بعضی از محصولات پرمخاطب کانون از جمله ارچین، تنگرام و... بازتولید شد.

همکاری با انتشارات کانون در زمینه تولید کتاب عروسک و مشارکت با آتش‌نشانی برای تولید بازی رومیزی حامی ایمنی و... از دیگر فعالیت‌های این مرکز است که حموله به آن اشاره کرد.

پیگیری اجرای طرح اتاق فرار (رمزگشا) در مراکز کانون، ایجاد فضایی برای قرارگرفتن میز بازی ایرانی در مراکز، اجرای طرح‌های مشارکتی و همکاری با مراکز و جذب سرمایه‌گذار در استان‌ها برای تولید محصولات جانبی پویانمایی بلند کانون، از دیگر مواردی بود که حموله در این نشست در مورد آن سخن گفت.

ادامه فعالیت‌های حوزه سینما و تئاتر کانون در دوران کرونا

امیر مشهدی‌عباس مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون نیز در این نشست از ادامه تمامی فعالیت‌های کانون در حوزه تئاتر و فیلم با وجود شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: این فعالیت‌ها حذف نشده اما تغییر شکل داده‌ است و هم اکنون فیلم‌تئاترهای کانون در سایت th.kpf.ir به فروش گذاشته شده است در عین حال از این فضا برای فستیوال اسیتژ نیز استفاده خواهیم کرد.

او همچنین گفت: در استان‌ها ظرفیت‌های زیادی در حوزه تولید فیلم و تئاتر وجود دارد و در صورتی‌که بودجه داشته باشیم می‌توانیم قراردادهایی ببندیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

مشهدی‌عباس از مدیران کل کانون استان‌ها خواست برای تکمیل آرشیو تئاتر، موسیقی، فیلم و نمایش‌نامه‌های کانون با این مجموعه همراهی کنند.

جذب بودجه برای تولید فیلم، انیمیشن و تئاتر، مشارکت برای تولید پروژه‌ها، حمایت از آثار حرفه‌ای در زمینه فیلم و تئاتر، تبدیل سالن‌های خوب در استان‌ها به سالن‌های سینما و... از دیگر مواردی بود که مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون به آن اشاره کرد.

راه‌اندازی سایت فروش محصولات کانون در آینده نزدیک

رضا برنگی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون نیز با بیان این که سایت فروش آنلاین محصولات کانون به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد، توضیح داد بیشتر محصولات کانون در این سایت بارگذاری شده است.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید و توزیع محصولات، تاکید بر فروش محصولات موجود در انبارهای استان‌ها، درخواست مشخصات فروشگاه‌ها در استان‌ها، استفاده از ظرفیت سایر ناشران، درخواست ارایه فهرستی از انبار کالاهای استان‌ها و... از دیگر مواردی بود که مدیر چاپ و توزیع محصولات کانون به آن اشاره کرد.

مرکز تجربیات کانون جایی برای ارایه گرایش‌های مختلف هنری

کوروش پارسانژاد مسئول مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو کانون نیز مرکز تجربیات هنری را جایی برای ارایه آثار هنرمندان با گرایش‌های مختلف هنری عنوان کرد که سال‌هاست فعالیت کرده‌اند و یا حتی جوان هستند.

او با بیان این‌که مرکز تجربیات بیش از ۱۱۰ اثر آماده برای ایجاد فضای نمایشگاهی دارد، ادامه داد: هنرمندان در این مرکز می‌توانند تجربه‌های هنریشان را با عیار و خلوص بالاتری نسبت به محیط‌های حرفه‌ای به نمایش بگذارند تا خلاقیت در تولیدات کانون بالا برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =