کد خبر: 299820
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
بازدید 138
برگزاری اولین کارگروه آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک

اولین کارگروه آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک با موضوع برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های گرامیداشت هفته ملی کودک روز یک شنبه 99/7/6 ساعت ١٠ صبح با حضور نمایندگان شهرداری،آموزش و پرورش،بهزیستی،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،دادگستری وصداوسیمادر سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در این جلسه ابتدا قنبری مدیر کل کانون در جمع حاضرین گفت: در سنوات گذشته کارگروه کودک و نوجوان با کانون بود و جلسات به صورت منظم برگزار می شد ولی پس از تدوین آیین نامه کنوانسیون حقوق کودک و تقسیم بندی کارگروه ها ، براساس تصمیم استانداری مسوولیت کارگروه تخصصی کودک مستقیما زیر نظر امور بانوان به کار خود ادامه داد و پس از آن کارگروه اطلاع رسانی به دبیری کانون پرورش فکری تشکیل و برای آن مسوولیت آموزش و اطلاع رسانی تبیین شد.

وی گفت : هفته ملی کودک امسال با توجه به تقارن با اربعین حسینی (ع) و شیوع بیماری کرونا بسیار متفاوت است و قطعا در این شرایط برنامه ریزی برای این هفته خاص می باشدودر ادامه در خصوص اسلاید های آماده شده با موضوع هفته ملی کودک ، اهداف ، شعار این هفته و زمان برنامه های پیشنهادی صحبت کردند.

قنبری گفت : کانون خود را ملزم به اجرای برنامه های این هفته می داند و سایر برنامه هابرای دستگاه های اجرایی پیشنهادی است و دستگاه ها می توانند در حد توان خود آنها را اجرا نمایند.

در ادامه جلسه برفره نماینده آموزش و پرورش ارایه پیام تبریک از سوی مدیر کل آموزش و پرورش در بستر شاد ، مسابقه دل نوشته برای کودکان 5 تا 10 سال ، مشارکت مدارس حاشیه شهر در دیوار نویسی ، آموزش حقوق کودک برای کارکنان زن در هفته سلامت را به عنوان برنامه های هفته ملی کودک کرد.

آقایی نماینده دادگستری گفت: دیدار دادستان و رییس دادگستری از کانون اصلاح و تربیت ، آموزش حقوق کودک برای والدین کودکان کار و اهدای کتابچه آموزشی ، هماهنگی با یکی از قضات برای حضور در کارگروه و صحبت در باره حقوق کودک ، برگزاری برنامه ای شاد در این هفته برای فرزندان کارکنان دادگستری با همکاری کانون و اهدای کتاب برای کودکان در اصلاح و تربیت از برنامه های هفته ملی کودک می باشد.

شریفی نماینده بهزیستی گفت :  در اثر شیوع کرونا وضعیت مهدهای کودک استان بحرانی است و امکان اجرای برنامه برای هفته ملی کودک نداریم  و در سایر مراکز بهزیستی هم دچار همین محدودیت هستم .

رفعت جو نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اهدای کتاب برای کودکان و نوجوانان ، جذب و مشارکت انجمن های هنری استان در فضای مجازی برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شده

در ادامه کربلایی حسنی نماینده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گفت : این کانون در نظر دارد برنامه های این هفته را در بستر فضای مجازی اجرا نماید چون اولویت در راستای حقوق کودک سلامت آنهاست ولی آمادگی در اجرای مسابقه دلنوشته را داریم و در خصوص دیوار نویسی در صورت صلاحدید می توانیم همکاری نماییم و با کانون جهت نمایش آثار پویش" ماسک زیبای من "در خیابان شهید رجایی و طراحی و چاپ بنر و نصب استیکرهای حقوق کودک به مناسبت هفته ملی کودک آماده همکاری با کانون هستیم.

ساسانی نماینده صدا و سیما گفت : علاوه بر برنامه های هفته ملی کودک همزمان با هفته اراک از 28 مهر برنامه ریزی شده است .

در پایان جلسه تعدادی از برنامه ها به تصویب رسید که با مشارکت دستگاه ها در هفته ملی کودک عملی و اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =