انتشار کتاب «بهاری‌تر از بهار» مجموعه آثار اعضای ادبی و مکاتبه‌ای کانون استان اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل از انتشار کتاب «بهاری‌تر از بهار»، مجموعه آثار اعضای ادبی و مکاتبه‌ای، خبر داد و عنوان کرد: کتاب، میراث گران‌بها و یار همیشه مهربان جامعه بشری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده بابیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دارای گسترده‌ترین و تخصصی‌ترین کتابخانه‌های نسل کودک و نوجوان در کشور است، افزود: آفرینندگی ادبی اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون استان در قالب شعر و داستان، وجهی از بروز خلاقیت نسلی است که در فرآیند بهره‌مندی از کوشش‌های علمی و ادبی مربیان، در قالب کارگاه‌های ادبی قرارگرفته‌اند.

احدزاده ادامه داد: انتشار کتاب «بهاری‌تر از بهار» حاصل و خروجی چند دوره از تشکیل کارگاه‌های عمومی و تخصصی است که در چهارفصل مجزا «داستان کودک، داستان نوجوان، شعر کودک و شعر نوجوان» در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است. 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه ادبیات، آشنا کردن کودکان و نوجوانان بافرهنگ‌های متفاوت با توجه به موقعیت جغرافیایی، زیستی و شیوه زندگی آن‌ها است، اضافه کرد: هدف نهایی از ادبیات کودک و نوجوان، آماده کردن این نسل برای شناختن، دوست داشتن، ساختن محیط، شناساندن کودک به خویشتن، ایجاد احترام به اصالت انسانی و میل به اعتلای مدام، سرگرم کردن و لذت‌بخش بودن، ایجاد عادت به مطالعه و تقویت صلح جهانی است.

مدیرکل کانون استان در این خصوص ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، متولی چنین فرآیندی است و بستر شکوفایی خلاقیت و استعدادهای نهفته در وجود کودکان را فراهم می‌کند.

این مدیر فرهنگی در پایان سخنان خود بابیان اینکه تلاش‌ها در خصوص انتشار کتاب از دو سال گذشته با مجموعه‌های «قلم یاران» و از «اسفریس تا هشت‌بهشت» قوت یافته است، خاطرنشان کرد: کتاب «بهاری‌تر از بهار» هم‌زمان با هفته ملی کودک رونمایی خواهد شد و شامل مجموعه آثار۵۲ عضو از اعضای ادبی و مکاتبه‌ای کانون استان در راستای توجه‌افزایی به فرهنگ مطالعه و خلق آثار جدید است.

شایان‌ذکر است، کتاب«بهاری‌تر از بهار» زیر نظر داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون استان، با موضوع داستان‌های کوتاه و شعر فارسی در قطع رقعی توسط انتشارات آریتان، هم‌زمان با ماه مهر و آغاز مدرسه و کتاب، انتشاریافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =