«اقیانوس پشت پنجره» برنده جایزه جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو شد

فیلم سینمایی بلند «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده، در سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو برنده جایزه فیلم‌های کودک و نوجوان (سپنتا) شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره که به منظور نمایش بهترین فیلم‌های انیمیشن، مستند و سینمایی ایرانی، هر سال در شهر سانفرانسیسکو آمریکا برگزار ‌می‌شود، به بهترین فیلم در هر بخش جایزه سپنتا اهدا می‌کند.
فیلم بلند سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به تهیه‌کنندگی سیدجلال چاوشیان از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۸ است.
این فیلم از دو بخش سی‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان موفق به دریافت شش جایزه شده است.
رویداد سینمایی سان‌فرانسیسکو، اولین جشنواره مستقل فیلم‌های ایرانی خارج از ایران است که در سال ۲۰۰۸ تاسیس و فیلم‌هایی که از سوی فیلم‌سازان ایرانی و یا در باره ایران ساخته شده‌اند، در آن به نمایش درمی‌آید.


در سال ۲۰۱۳ جایزه «سپنتا» با عنوان بهترین فیلم انیمیشن جشنواره «فیلم‌های ایرانی در سان‌فرانسیسکو» به پویانمایی «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» به کارگردانی هادی یقین‌لو از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعلق گرفت.
سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو که قرار بود از ۲۹ تا ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ به صورت آنلاین در شهر سان‌فرانسیسکو ایالات متحده آمریکا برگزار شود، به مدت هفت روز تمدید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =