کد خبر: 299916
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
بازدید 141
سومین جلسه کارگروه «مدیریت سبز» در کانون فارس برگزار شد

سومین جلسه‌ی کارگروه «مدیریت سبز» با حضور اعضای کارگروه و بازرس «مدیریت سبز»، اداره کل محیط‌زیست استان، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در این جلسه، منصور امینی،  معاون اداری مالی کانون در رابطه با نهاد کانون، رسالت، اهداف و برنامه‌های کانون به‌ویژه در شرایط فعلی کشور و همه‌گیری بیماری کرونا واجرای برنامه‌های متنوع درفضای مجازی وپاسخ‌گویی به نیاز فرهنگی جامعه وخانواده‌ها توضیح داد.

ارائه‌ی گزارش فرایند اجرای مدیریت سبز در سال۹۹ توسط دبیر این کارگروه مبنی بر تشکیل جلسلات منظم و پیگیری مصوبات جلسه‌ها (برگزاری مهرواره مدیریت مصرف آب باهدف فرهنگ‌سازی در بین کودکان ونوجوانان در سه بخش فرهنگی (باعنوان کتاب دوست داشتنی من) بخش هنری (در قالب آفرین‌واره عکس و سرود) و بخش ادبی (در قالب خاطره‌ی طنز) و تقدیر از برگزیدگان، تدوین و ارسال دستورالعمل مصرف آب به مراکز فرهنگی هنری کانون، تدوین دستوالعمل اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی مصرف انرژی در بین کودکان ونوجوانان ویژه‌ی مربیان کانون و در فضای مجازی  و تقدیر از مراکز موفق در الگوی مصرف صحیح انرژی) بخش دیگری از این جلسه بود.

سعید هرمزیان‌نژاد، بازرس مدیریت سبز اداره کل محیط‌زیست فارس نیز در خصوص موفقیت کشور ژاپن در مقوله‌ی زیست‌محیطی وتاکید این کشور بر آموزش کودکان ونوجوانان به شکل عملی ونهادینه‌کردن مهارت‌های زندگی، کاهش اتلاف انرژی به عنوان اصلی‌ترین هدف مدیریت سبز در اداره‌ها و  رسالت مهم کانون با توجه به در اختیار داشتن کودکان و نوجوانان نسبت به بحث بسیار تاثیرگذار آموزش‌های زیست‌محیطی صحبت کرد. او پیشنهاد داد با استفاده از برنامه‌ی نرم افزاری ریپر،  مصرف کاغذ و استفاده از چاپ‌گر در اداره محدود شود.

در ادامه‌ی این جلسه به تجربه‌های موفق در مراکز فرهنگی هنری کانون به‌ویژه در بخش اقدام‌پژوهی و حرکت کانون در مسیر درست زیست‌محیطی و تلاش به‌منظور رسیدن به نتایج مطلوب، اشاره شد.

«مدیریت سبز» شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زائد و بازیافت آن‌ها در ساختمان‌ها و وسایل نقلیه در همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در چهارچوب قوانین مربوطه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =