کد خبر: 299970
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
فارسان به "شهرهای دوستدار کودک" پیوست

فارسان چهارمین شهر دوستدار کودک در استان چهارمحال و بختیاری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، شهردار، عضو شورای اسلامی شهر و مسئول مرکز فرهنگی و هنری فارسان برگزار شد.

در این نشست فرزاد رحیمی با اشاره به سبقه فرهنگی مردم فارسان، اظهار داشت: شهرستان فارسان ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی فراوانی دارد همچنان که شاهنامه‌خوانی کودکان و نوجوانان در کشور با این شهرستان چهارمحال و بختیاری شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بیشترین اعتبارات را به برنامه‌های مربوط به هفته ملی کودک برای طرح شهر دوستدار کودک اختصاص داده‌ایم، تشریح کرد: در راستای ارتباط کودک و سالمند فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی و شاهنامه‌خوانی انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، تصریح کرد: فارسان چهارمین شهر چهارمحال و بختیاری است که در راستای اجرای طرح دوستدار کودک کمیته این طرح در آن تشکیل و به صورت فنی به آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به هفته ملی کودک و روز جهانی کودک که مصادف با ۱۶ مهرماه است، افزود: طرح "شهر دوستدار کودک" به منظور ایجاد حساسیت بیشتر نسبت به مسائل کودکان و مناسب‌سازی اجتماعی و فرهنگی برای این قشر اجرا می‌شود.

رحیمی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری کودکان در دوران کرونا، عنوان داشت: اختصاص محل‌هایی در پارک‌ها و فضاهای متناسب با کودکان برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری کودکان لازم است.

در ادامه این نشست شعله ایل‌بیگی‌پور مسول مرکز فرهنگی و هنری شهرستان فارسان، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در دستورالعمل طرح شهر دوستدار کودک آمده، کودکان سرمایه‌های آینده کشور هستند.

وی افزود: در فارسان، کودکان در کانون مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌های لازم برای بسترسازی مناسب و رشد و ارتقای آن‌ها در قالب طرح شهر دوستدار کودک اجرا می‌شود.

مسول مرکز فرهنگی و هنری فارسان، اضافه کرد: توسعه بازی‌کده‌ها و فضای بازی کودکان و نوجوانان، طراحی شهرها متناسب با نیازهای کودکان و تامین امنیت و ایمنی آن‌ها از اهداف مهم این طرح است.

ایل‌بیگی‌پور یادآور شد: مرکز فرهنگی و هنری فارسان حدود ۲۳ سال فعالیت داشته و فضای آن برای پذیرش تعداد زیادی از کودکان کفایت نمی‌کند و احداث شعبه دیگری از مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و جوانان ضروری است.

شاهپور مالک شهردار فارسان در این نشست عنوان داشت: نورپردازی و رنگ‌آمیزی پارک‌هایی که برای هفته کودک و فعالیت‌های فرهنگی کودکان در نظر گرفته شده انجام می‌شود.

وی بیان داشت: پارک‌های فارسان با توسعه متوازن در بخش‌های مختلف این شهر در نظر گرفته شده و در مناطق کمتر برخوردار نیز پارک وجود دارد.

شهاب مالکی رئیس شورای اسلامی شهر فارسان، تاکید کرد: مناسب‌سازی اجتماعی و فرهنگی برای ارتقای نشاط و شادابی کودکان و نوجوانان ضروری و از سیاست‌های شورای شهر است.

در این نشست مقرر شد: کلبه کودک جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان در یکی از محل‌های بوستان غدیر، پارک اسکیت یا قلمستان فارسان طراحی شود.
ساخت تونل زمان برای آشنایی کودکان با تاریخ و متون کهن در محوطه مرکز فرهنگی و هنری فارسان با همکاری شورای شهر، شهرداری و مرکز فرهنگی و هنری فارسان اجرا شود.

نصب تابلو در انتهای خیابان معلم واقع در چهار راه فردوسی با توجه به قرار داشتن اولین مرکز شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان کشور در این خیابان و اختصاص یک پایه بتونی از پایه‌های موجود در بلوار میدان امام خمینی(ره) به مرکز فرهنگی و هنری فارسان برای نگارش پیام‌های تربیتی و کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین اجرای رنگ آمیزی و طراحی تابلوهای برق متناسب با کودکان در مکان‌های پر رفت و آمد و در اختیار گذاشتن فضاهای سبز و پارک‌های محلی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر فارسان مصوبات این نشست بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =