آغاز به‌کار مراکز فرهنگی، هنری و علمی کانون در سراسر کشور

هم‌زمان با برگزاری برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در سراسر کشور، ۱۵ مرکز فرهنگی، هنری و علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در هفته ملی کودک استودیو «امید» کانون پرورش فکری با هدف تولید برنامه‌های تلویزیونی، رسانه‌ای و آموزشی برای استفاده در رسانه ملی، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های کانون در شهرک قدس تهران راه‌اندازی خواهد شد.
در استان خراسان جنوبی نیز در این هفته کتاب‌خانه سیار شهری شماره دو بیرجند فعالیت خود را آغاز می‌کند و در مراکز فرهنگی‌هنری شماره دو طبس و بیرجند نیز دو آسمان‌نمای دیجیتال برای فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود.
هم‌چنین قرار است در هفته‌ی ملی کودک مرکز علمی شگفتی‌ها، مرکز نجوم و مرکز تخصصی فیلم و انیمیشن در کانون استان گلستان افتتاح و بهره‌برداری از مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان کردکوی نیز در این استان آغاز شود.
بر اساس این خبر، در استان کهگیلویه و بویراحمد سه کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی در شهرستان‌های سپیدار، پاتاوه برای خدمت‌رسانی به کودکان روستایی حرکت خود را آغاز می‌کنند و درهای شعبه کانون زبان ایران در شهرستان گچساران این استان نیز به روی علاقه‌مندان به فراگیری زبان‌های خارجی گشوده می‌شود.
در همین حال گشایش نگارخانه آفرینش در اداره کل کانون استان گیلان و آغاز فعالیت اولین آسمان‌نمای دیجیتال ثابت و گالری عکس در کانون استان چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته‌ی ملی کودک است.
در عین‌حال افتتاح کانکس تجهیز شده با عنوان «پیک امید» برای خدمات‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار روستاهای صدرآباد و حسن‌آباد در استان یزد نیز از سوی کانون در این هفته صورت می‌گیرد.
یادآوری می‌شود برنامه‌های هفته ملی کودک سال ۱۳۹۹ از روز ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و تا روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ به صورت مجازی ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =