کد خبر: 300021
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
بازدید 144
پیام سرپرست اداره کل کانون فارس به مناسبت هفته‌ی ملی کودک

سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در پیامی هفته‌ی ملی کودک را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در متن این پیام آمده است:

به نام خدا

امیرالمؤمنین علی (ع) در قسمتی از کتاب نهج البلاغه می‌فرمایند:

        «فرزندانتان را به آداب و عادات خودتان مجبور نکنید. زیرا آنان برای زمانی غیر از زمان شما، آفریده شده‌اند.»

دوران کودکی را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین دوره‌های زندگی هر فردی به‌شمار آورد که بیشترین تأثیر در شکل‌دهی شخصیت آدمی را شامل می‌شود و در حقیقت چهارچوب رفتاری هر فرد در این مقطع زمانی، شکل می‌گیرد. کودکان مانند امانت‌های الهی هستند که به‌عنوان نعمتی بی‌بدیل، تمامی امور و مسؤلیتشان به ما سپرده شده است و خانواده‌ها به‌عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی در رعایت حقوق، رشد و تربیت کودکان نقش مهمی را ایفا می‌کنند، هر چند قسمتی از این مسؤولیت‌ها به نهادهای اجتماعی مانند محیط‌های پرورشی و آموزشی سپرده شده است.

کودک به عنوان یکی از مهم‌ترین افراد جامعه و روزگار کودکی به عنوان یکی از مهم‌ترین دوران پرورش استعداد، خلاقیت، تربیت و رفتارهای انسانی به‌شمار می‌آید. به همین دلیل باید کودکان را از همین دوران برای ورود به دنیای آینده، آماده و مهیا کرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از متولیان امور کودکان با شعار «آینده را باید ساخت» هم‌چنان بر وظیفه‌ی مهم خانواده‌ها مربیان و همه‌ی افراد جامعه برای تربیت نسلی سالم و فرهیخته برای آینده‌ی بهتر این سرزمین متمدن و اسلامی، تأکید دارد.

بی‌تردید، همه‌ی روزها متعلق به کودکان است، ولی هفته‌ی ملی کودک، فرصتی ارزنده برای یادآوری وظایفی است که همه‌ی جامعه در برابر کودکان برعهده دارند.

امیدواریم که با کمک از درگاه پروردگار و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) در تربیت نسلی دین‌مدار فرهیخته، خلاق، شاد، موفق و آینده‌نگر، توفیق داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =