کد خبر: 300124
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
بازدید 152
برگزاری مهرواره " دستها و لبخندها "-

شیوع فراگیر بیماری کوید ۱۹ ، شرایطی را بوجود آورده که هیچ کس در جهان پهناورمان تا کنون تجربه نکرده است . مقابله با دشمنی ناپیدا که هرکجا می تواند در کمین سلامتی مان نشسته باشد .کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی بر اساس اهداف خود می تواند و باید در بهبود شرایط برای گذر از این بحران بکوشد .لذا مهرواره " دستها و لبخندها " در این راستا طراحی شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی هم زمان با گرامیداشت هفته ملی کودک مهرواره "دست ها و لبخند ها" با هدف غنی کردن اوقات فراغت کودکان ونوجوانان ، استفاده خلاقانه از کمترین و دستیافتنی ترین مواد و ابزار ،استفاده بهینه از زمان قرنطینه خانگی ،گسترش تعامل اعضای خانواده در استان مرکزی برگزار می شود

جهانبخش قنبری مدیر کل کانون در این خصوص گفت :گسترش تعامل اعضای خانواده شیوع فراگیر بیماری کوید ۱۹ ، شرایطی را  بوجود آورده که هیچ کس در جهان پهناورمان تا کنون تجربه نکرده است . مقابله با دشمنی ناپیدا که هرکجا می تواند در کمین سلامتی مان نشسته باشد . راه حلی که به ذهن پزشکان و حامیان سلامت بشری رسیده  ،ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال این بیماری است . در خانه ماندن هم می تواند مشکلاتی فراهم کند که حامیان سلامت ذهنی و روانی باید برای مقابله با آن تدبیری بیندیشند و هرکس در جایگاه خود می تواند حامی جسم و روان همنوعان خود باشد .کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیز بر اساس اهداف خود می تواند و باید در بهبود شرایط گذر از این بحران بکوشد .لذا مهرواره " دستها و لبخندها " در این راستا طراحی شده است.

کتایون آذرپی کارشناس مسوول هنری استان گفت:مخاطبین این جشنواره تمامی مربیان ، کارشناسان و همکاران کانون واعضا مراکز و خانواده ایشان واعضا و اساتید  انجمن هنرهای نمایشی می باشند.در این مهرواره  رعایت اصول و معیارهای تولید در زمینه هنرهای نمایشی ،رعایت اصول و معیارهای اسلامی -  ایرانی، انتخاب متنها یا داستانهایی که تعداد شخصیت های آن به تعداد اعضای خانواده باشد . یا با تعویض نقشها بتواند فقط با اعضای یک خانواده تهیه شود . ( رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است .) 

 مخاطبان این مهرواره طیف گسترده ای از خانواده ها هستند که اکثراً از مهارت طراحی و ساخت عروسک با تکنیک های دیگر برخوردار نیستند ، ساخت عروسک های دستکشی و انگشتی با ملزومات بسیار ابتدایی که در دسترس اکثر خانواده ها هست امکان پذیر است . ( چنانچه بخواهند در ایام قرنطینه این عروسک ها را بسازندبرای تأمین ملزومات اولیه  نیاز به خروج از منزل و مراجعه به فروشگاه ندارند .)،به دلیل گسترده بودن تکنیک های ساخت عروسک نمایشی ، چنانچه دامنه فعالیت در مهرواره محدود نباشد ارزیابی نهایی دشوار خواهد شد . شاید بتوان این مهرواره را به صورت سالیانه ادامه داد و در هر سال از یک تکنیک استفاده کرد . ( مهرواره عروسک های میله ای ، مهرواره عروسک های نخی ....)

ارزیابی و اعلام نتیجه این مهرواره نیمه دوم آبان ماه۹۹ می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =