کد خبر: 300158
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
بازدید 151
فعالان عرصه‌ی فرهنگ گردهم‌آمدند

هم‌زمان با هفته ملی کودک، فعالان عرصه‌ی فرهنگ در کانون پرورش فکری گیلان گردهم‌آمدند و ضمن ترسیم افق‌های پیش‌روی نسل کودک و نوجوان، از ضرورت هم‌گرایی و هم‌افزایی در این عرصه سخن‌گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این حرکت فرهنگی با حضور جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان رشت درمجلس شورای اسلامی، محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان، همسر شهید علی ادبی‌محذب و جمعی از همکاران ستادی کانون پرورش فکری صورت‌گرفت.

توسعه و تجهیز فضای‌های آموزشی کانون مورد حمایت است

نماینده مردم شهرستان رشت درمجلس شورای اسلامی هم از مدعوین نشست فرهنگی کانون استان گیلان بود که به ارزش‌مندی فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش، به ویژه در روزهای مواجهه با ویروس اشاره و تلاش‌های فعالان این عرصه را قابل‌تقدیرخواند.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی

جبارکوچکی‌نژاد درهمین‌حال از شرایط اقتصادی کشور صحبت‌کرد و ضمن اشاره به هم‌زمانی تحریم‌های ظالمانه و هوشمند دشمنان اسلام و انقلاب با شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: پیش‌برد حرکت‌های فرهنگی در این شرایط نیازمند هم‌دلی و دلسوزی افزون‌تر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درهمین حال‌ حمایت از مجموعه‌های فرهنگی و توجه به نیروی انسانی آن را مهم برشمرد و تصریح‌کرد: این امر همواره مورد توجه مسوولان قرارداشته و برای تحقق این امر تلاش خواهیم‌کرد.

تجهیز و به‌سازی فضاهای آموزشی کانون و تکمیل مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بخش خمام شهرستان رشت، ازدیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه کوچکی‌نژاد قرارداشت و وی با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل و همکاران کانون برای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی کانون، بر حمایت همه جانبه از این برنامه‌ها تاکیدکرد.    

آموزش‌های نوپدید و تفکر کانونی مورد استقبال است

مدیرکل آموزش و پرورش در این نشست از جایگاه کانون صحبت‌کرد و این مجموعه فرهنگی را بخشی ارزش‌مند از نظام آموزشی و پیشگام در عرصه‌ی فرهنگ خواند.

محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان

محمدرحمتی در ادامه به عملکرد مناسب و فعالیت‌های جهادگونه کانون پرورش فکری پرداخت و ارایه‌ی کارهای بزرگ و سازنده با بهره‌گیری از منابع محدود را از شاخصه‌های  آن عنوان‌کرد.

او هم‌چنین، تاکیدی ویژه بر لزوم هم‌افزایی و بهره‌گیری کانون و آموزش و پرورش از ظرفیت‌های متقابل داشت و با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهارکرد: این سند، چراغ راه فعالان عرصه‌ی فرهنگ و بستری برای همکاری‌های گسترده این دو دستگاه فعال در حوزه کودک و نوجوان است.

وی صحبت‌های خود در این زمینه را با اشاره به فعالیت‌های اثربخش کانون در مراکز فرهنگی هنری و شبکه‌های مجازی به‌پیش‌برد و با خاطرنشان‌کردن گام‌های مثبت این نهاد در دوران همه‌گیری ویروش کرونا گفت: این حرکت می‌تواند زمینه‌ساز تعامل‌افزون‌تر در دوران پساکرونا محسوب‌شود.

پایان‌بخش سخنان این مدیر فرهنگی به ضرورت همکاری ادارات تابعه آموزش و پرورش سطح استان با کانون اختصاص‌داشت و رحمتی با هم‌خانواده ارزیابی‌کردن کانون و آموزش و پرورش تصریح‌کرد: لازم است از دست اندرکاران کانون برای حضور در کارگروه‌ها دعوت‌شده و زمینه‌های گسترش همکاری‌ها فراهم‌شود.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نماد هم‌گامی و هم‌گرایی

مدیرکل کانون استان گیلان طی این گردهم‌آیی، از ضرورت هم‌گرایی فرهنگی سخن‌گفت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نماد هم‌گامی و هم‌افزایی فعالان عرصه‌ی فرهنگ عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی ادامه سخنان خود را به تبیین اهداف کانون پرورش فکری در تربیت نسلی خلاق و پویا اختصاص‌داد و با تشریح فعالیت‌های کانون اظهارکرد: این مجموعه با برنامه‌های خلاقانه و آموزش‌های غیرمستقیم در راستای اهداف نظام آموزشی کشورگام‌برداشته و نقشی سازنده در ارتقای آگاهی نسل کودک و نوجوان ایفاکرده است.

اشاره به فرصت‌سازی کانون در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا و استفاده مناسب از زیرساخت‌های موجود برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مخاطبان، ازدیگرموضوع‌های موردتوجه این مدیر فرهنگی بود و وی با خاطرنشان‌کردن کارگاه‌های برخط این مجموعه و راه‌اندازی انجمن‌های تخصصی  افزود: انتشار فراخوان‌های مختلف و ایجاد پل‌های ارتباطی گسترده بر بسترفضای مجازی، کانون در این ایام محسوب‌می‌شود.

ضیائی درپایان سخنان خود اشاره‌ای به‌خواسته‌های کانون در جهت توجه افزون‌تر به مربیان پاره‌وقت این مجموعه، تجهیز سالن سینمای این مجموعه در رشت و اختصاص بودجه لازم برای تکمیل کانون پرورش فکری بخش خمام این شهرستان داشت و خواستار همراهی  هرچه‌بیش‌تر مسوولان برای تحقق این مهم‌شد.

پایان بخش این آیین که صبح امروز و در محل نشست‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، تجلیل و اهدای لوح سپاس به همسر شهید«علی ادبی‌محذب» از شهدای گیلانی هشت‌سال دفاع‌مقدس بود که با تبیین اندیشه‌های والامقام این شهید از سوی همسرشان همراه‌شد.

آیین تجلیل از همسر شهید، علی ادبی محذب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =