آسمان‌نمای نجوم در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای رشد علمی کودکان استان اولین آسمان‌نمای ثابت افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری ظهر امروز آسمان‌نمای ثابت استان چهارمحال و بختیاری در کانون پرورش فکری کودکان و جوانان این استان افتتاح شد.
در آیین افتتاح این آسمان‌نما فرزاد رحیمی با تبریک ۱۶ مهر روز جهانی کودک و هفته ملی کودک، اظهاد داشت: با توجه به هوشمندی و استعداد زیادی که کودکان دارند و در راستای آموزش‌های عینی و ملموس به کودکان در مورد نجوم آسمان‌نمای ثابت را در استان افتتاح کردیم.
وی بیان کرد: ساخت این آسمان‌نما در ۱۰۰ مترمربع و با مجموع ۲ میلیارد ریال اعتبار که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده از ابتدای بهمن‌ماه ۹۸ آغاز شد و ظرفیت آن ۵۰ نفر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به بهره‌مندی مدارس و آموزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری استان از آسمان‌نمای سیار، عنوان داشت: در سال ۹۵ برای اولین بار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مجهز به آسمان‌نمای سیار شد که با بهره‌گیری از کتابخانه سیار روستایی در ۱۲۰ روستا و کتابخانه پستی در ۴۴ روستای چهارمحال و بختیاری استفاده شد.


رحیمی با اشاره به اینکه آسمان‌نما در رشد علمی کودکان  اثرگذاری فراوانی دارد، بیان کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که آسمان‌نمای سیار داشت و عدم امکان استفاده پیشرفته از آن، پیگیر راه‌اندازی آسمان‌نمای ثابت بودیم.
وی با اشاره به برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه‌های مربوط به هفته کودک به دلیل پرتجمع بودن برگزار نمی‌شود، همچنین  شادی‌پیمایی که قرار بود در سطح شهر برگزار شود با توجه به تمهیدات ستاد ملی کرونا لغو شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امیدواریم برای ایام دیگر از جمله شب یلدا و نوروز بتوانیم برنامه‌های متنوع مانند سال‌های گذشته اجرا کنیم.

در آیین افتتاح این آسمان‌نما اعضای گروه سرود مرکز شماره ۳ شهرکرد به اجرای سرود پرداختند و کتاب‌خوانی نمایشی نیز توسط عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شد. 
همچنین در این برنامه از کارمند بازنشسته بخش کارگزینی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تقدیر شد.


در پایان برنامه، آسمان‌نمای ثابت با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، رئیس حوزه هنری، رئیس انجمن نجوم، مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =