ارتباط دوستانه و صمیمانه با فرزندان، آن‌ها را از ابتلا به خطرات اجتماعی دور نگه می دارد

نشست مجازی سواد فرزند پروری با رویکرد کودک شاد با حضور والدین و مربیان سراسر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ هم زمان با هفته ملی کودک مرکز شماره ۴ بندرعباس نشست مجازی روانشناسی با موضوع  سواد فرزند پروری با رویکرد کودک شاد را برگزار کرد.

در ابتدای این جلسه تقی زاده مسول مرکز این مرکز گفت: کودکان و نوجوانان برای رشد و بالندگی نیاز ها و حقوقی دارند؛ که  والدین و مربیان و همه جامعه باید این حقوق را بدانند.

وی گفت: این نشست مجازی با هدف شناخت ارتباط و رفتار موثر با کودکان و نوجوانان ویژه مربیان و والدین استان و با حضور فاطمه ملتفت و مریم شب روادو روانشناس از دانش آموختگان دوره پایه علمی موسسه ویلیام گلسر برگزار شد.

در این نشست مجازی مریم شب روا گفت: مهم ترین بعد فرزندپروری ارتباط موثر است که گوش دادن و صحبت کردن با کودکان و نوجوانان دو جنبه آن است.

وی افزود گوش دادن موثر، درک بعد احساسی پیام ...نام گذاری احساس و انتقال به فرزند است.

زهرا ملتفت یکی از راه‌های فرزند پروری مثبت را، مربوط به نگرش والدین عنوان کرد و گفت: برای اینکه یک والد مثبت باشید، لازم است نحوه نگرشتان را نسبت به زندگی و نقشتان به عنوان پدر و مادر را مثبت کنید.

وی افزود:خیلی مهم است که اول تشخیص بدهیم مشکل متعلق به والدین یا فرزندان است و با توجه به آن با کودکان و نوجوانان گفتگو کنیم.

در ادامه این کارگاه مریم شب روا، تعریفی از فرزند پروری مثبت ارائه کرد و گفت: فرزند پروری به معنای تربیت یا پرورش فرزندان است به عبارت دیگر، فرزند پروری به مجموعه‌ای از اعمال و رفتار گفته می‌شود که والدین برای رشد، برقراری ارتباط، آموزش، مراقبت و درمجموع تربیت فرزندان خود انجام می‌دهند.

وی افزود: والدین جدا از شناخت مفهوم یا تعریف فرزند پروری هر یک از روش‌های فرزند پروری را استفاده می‌کنند.

زهرا ملتفت ادامه داد: مطالعات نشان می دهد والدگری مثبت باعث سلامت جسمی و روانی کودکان خواهدشد. والدگری مثبت به معنای کنترل ذهن، احساس و رفتارهایتان است تا بتوانید فرزندانی قوی و با  اعتماد به نفس تربیت کنید.

 در ادامه زهرا ملتفت و مریم شب روا نکات و راه کار های موثری برای داشتن فرزندان مثبت عنوان کردند و از والدین خواستند ارتباط دوستانه وصمیمانه  با فرزندان خود داشته باشند، تا آن‌ها را از ابتلا به خطرات اجتماعی دور کنند.

این نشست که در آخرین روز هفته ملی با حضور والدین، مربیان و کارشناسان کانون استان هرمزگان برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =