تفاوت نگاه نویسندگان باعث خلق داستان‌های متفاوت می‌شود

یازدهمین جلسه انجمن مجازی داستان «سروناز » ویژه اعضای نوجوان دختر و پسر داستان‌نویس باحضور مربیان و رابطان ادبی استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، عباس قدیرمحسنی، نویسنده کودک و نوجوان، به عنوان میهمان در این برنامه حضور داشت و به نقد و بررسی آثار اعضا پرداخت.

براساس این گزارش، قدیر محسنی با اعضا در رابطه با چیستی داستان، فرم و درون مایه و پیچیدگی در داستان صحبت کرد.

او از اعضا خواست زبان داستانی را پیدا کنند و از نزدیک شدن آن به زبان شعر و نثر بپرهیزند. این نویسنده کودک و نوجوان، چرخش در جهان‌بینی نویسنده را رمز موفقیت بهترین داستان‌نویسان دانست و به اعضا توصیه کرد که داستان‌هایی از جهان و دنیای ذهنی خودشان استخراج کنند.

قدیرمحسنی افزود: نویسنده باید بداند چرا می‌نویسد و برای که می‌نویسد و تلاش کند حرف‌های جدید و تازه در داستان بیاورد. به گفته‌ی ‌او، جهان پیرامون بچه‌ها پر از موضوعات تازه برای نوشتن است.

او در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با تفاوت‌های داستان داستان نویسان اشاره کرد و گفت: تفاوت در نگاه و دیدگاه نویسنده است که تفاوت‌های داستانی را به وجود می‌آورد.

این نشست ادبی با نقد و بررسی آثار اعضا ادامه یافت.

انجمن ادبی سروناز با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری جلسات حضوری به‌صورت مجازی و با هدف توانمندسازی اعضا و مربیان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =