اقتباس در تئاتر کودک و نوجوان مورد بحث قرارگرفت

نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با حضور سعیدزین العابدینی و موضوع« اقتباس در تئاتر کودک و نوجوان» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با حضور سعید زین العابدینی به صورت مجازی در دو گروه دخترها و پسرها در دو زمان مختلف برگزار شد.
دراین نشست اعضاو مربیان علاقمند به هنرهای نمایشی از جمله نمایشنامه نویسی با « اقتباس در تئاتر کودک و نوجوان » آشنا شدند.
براین اساس سعید زین العابدینی هنرمند خوب عرصه تئاتر کشور در ابتدا تعاریفی را از اقتباس بیان کرد و گفت: فراگیری علم و دانش و گرفتن دانش از کسی، بازگرداندن شکلی به شکل دیگر به خصوص بازسازی قطعه ای هنری به شکل و ساختاری تازه از جمله تعریف های است که از اقتباس می شود.
زین العابدینی افزود: هدف ما اقتباس از یک داستان ، یک رویداد، یک قصه(مکتوب وشفاهی) برای نگارش یک نمایش نامه و پس از آن تولید تئاتر است.
وی درادامه انواع اقباس را تشریح کرد و بیان داشت: اقباس فقط مختص یک اثر داستانی نیست و می تواند از زندگی برخی شخصیت های تاریخی، ملی و مذهبی باشد.
مدرس این کارگاه خطاب به نمایش نویسان نوجوان گفت:  اقتباس از یک استفاده از منابع ادبی، بهترین شروع برای نمایش نویسی است. چون عناصر اصلی داستان مانند: شروع، میانه، شخصیت پردازی، اوج و ... در آنها رعایت شده است.
در پایان این نشست سعید زین العابدینی به سوالات اعضا و مربیان در خصوص اقتباس در تئاتر پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =