نقش‌مربیان ادبی در ارتقا و اعتلای فرهنگ کشور مهم است

نقش مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارتقای فرهنگ کشور و اعتلای جایگاه این مجموعه‌ی فرهنگی مهم و غیر قابل انکار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی این سخنان را در نشست مجازی با مربیان و رابطان ادبی کانون گیلان اظهارداشت و با اشاره به آگاهی‌های گسترده همکاران واحد آفرینش‌های ادبی افزود: نگاه تخصصی مربیان این مجموعه، مرجعی قابل اتکاست.

مدیرکل کانون گیلان درهمین‌حال، فعالیت‌های مربیان ادبی را ارزش‌مند و روبه‌رشد توصیف‌کرد و با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا گفت: بهره‌گیری افزون‌تر از فرصت‌های فضای مجازی و استمرارحرکت‌های خلاقانه این مجموعه می‌تواند در ارایه‌ی هرچه بهترخدمات فرهنگی به مخاطبان اثربخش و تاثیرگذار باشد.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

اشاره به موفقیت‌های مربیان و اعضای کارگاه‌های ادبی کانون استان گیلان در فراخوان‌ها و مسابقه‌های بین‌المللی، ملی و استانی و ضرورت حضور مستمر در این حرکت‌های سازنده، ازدیگر محورهای سخنان اسفندیارضیائی به‌شمارمی‌رفت .

این مدیر فرهنگی بخش عمده‌ای از سخنان خود را به اهمیت امنیت شغلی و حمایت از خواسته‌های مربیان پاره‌وقت کانون اختصاص‌داد و با تشریح فعالیت‌های دست‌اندرکاران کانون برای برآورده‌سازی این خواسته‌هاگفت: فعالیت‌های سازنده و امیدبخشی را شاهد هستیم و در سایه تعامل مسوولان کشوری و استانی، برای ارتقای جایگاه شغلی همکاران تلاش‌می‌کنیم.

کارشناس مسوول فرهنگی کانون استان گیلان نیز ازدیگرحاضران این نشست مجازی بود که با شایسته ارزیابی‌کردن فعالیت‌های همکاران ادبی و نقش آنان در ارایه‌ی ایده‌های تازه و پیش‌برد فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری گفت: دردوره‌ای به‌سرمی‌بریم که ابتکار و خلاقیت‌ورزی، دارای جایگاه ویژه است و می‌تواند به موفقیت و اثربخشی برنامه‌ها کمک‌کند.

اکرم السادات حسینی، کارشناس مسوول فرهنگی کانون استان گیلان

اکرم‌السادات‌حسینی در ادامه سخنان خود به تشریح شیوه‌نامه‌های جدید پذیرش و اجرای فعالیت‌های فرهنگی کانون پرداخت و با مهم برشمردن خوانش درست این دستورالعمل‌ها اضافه‌کرد: سیاست‌های این مجموعه نگاهی ویژه به تخصصی‌سازی فعالیت‌ها، بهره‌گیری از توان‌مندی همکاران و ارایه طرح درس مناسب دارد.

کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون نیز صحبت‌های خود در این نشست با اشاره به تلاش‌ها و موفقیت‌های همکاران این مجموعه آغازکرد و با اشاره به ارتباط و هم‌پوشانی فعالیت‌های کانون افزود: این مهم شاخصه‌ی مجموعه‌ای است که به ارتقای قابلیت‌های مخاطبان می‌اندیشد.

حمیراخدابنده، کارشناس مسوول واحد آفرینش‌های ادبی کانون گیلان

حمیراخدابنده هم‌چنین، گزارشی از عملکرد ۶ ماهه نخست واحد آفرینش‌های ادبی ارایه‌داد و با اشاره به روش‌های خلاقانه و طرح‌های ادبی مربیان اظهارکرد: برنامه‌های نیمه دوم سال جاری نیز با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و فرصت‌سازی از این تهدید به پیش‌خواهدرفت.

معرفی کتاب و منابع مفید مطالعاتی به همکاران و تاکید بر ضرورت جذب و پایدارسازی اعضا، ازدیگر موضوع‌های مورد توجه خدابنده بود و وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های ادبی کانون گیلان در فضای مجازی و رونق‌  افزون‌تر انجمن‌های تخصصی گفت: افزایش گستره‌ی این فعالیت‌ها و ادامه‌یافتن  دعوت از صاحب‌نظران و اهل‌قلم برای غنی‌سازی برنامه‌ها در دستورکارقرارداد.

پایان‌بخش دومین نشست فصلی مربیان ادبی مربیان و رابطان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان که صبح امروز صورت‌گرفت، ارایه‌ی دیدگاه‌ از سوی همکاران و پاسخ‌گویی مسوولان به پرسش‌های حاضران بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =