حمایت از کانون، آینده کشور را تضمین‌می‌کند

توسعه‌همه‌جانبه، نیازمند حمایت از مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری است که با نقش‌آفرینی در حوزه کودک و نوجوانان، ضامن آینده کشور محسوب‌می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان فرماندار  لنگرود در دیدار با مدیرکل و مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون این شهرستان است.

رحیم حیدری طی این نشست که در ادامه تعامل و همراهی کانون با دستگاه‌های تصمیم‌گیر و اجرایی استان و به‌منظور افزایش گستره‌ی فعالیت‌ها این نهاد صورت‌گرفت، از کانون پرورش فکری به‌عنوان مجموعه‌ای ارزش‌مند و تاثیرگذار نام‌برد و حمایت از فعالیت‌های آن را ضمانتی برای آینده کشور ارزیابی‌کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود در این میان، تعالیم انسان‌ساز دین مبین اسلام و دیدگاه‌های متخصصان را موردتوجه‌ قرارداد و با اشاره به اثربخشی آموزش‌های دوران کودکی گفت: شخصیت و تفکر اصلی یک انسان دردوران کودکی و نوجوانان شکل گرفته و در بزرگ‌سالی به کمال‌می‌رسد.

وی برهمین‌اساس، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نقطه‌ی آغاز رشد فکری و توسعه‌یافتگی ایران اسلامی عنوان‌کرد و اظهارداشت: رسالت تمامی مسوولان همراهی با مجموعه‌ای است با ایده های خلاقانه به کشف استعدادها و هدایت نسل کودک و نوجوان کمک‌می‌کند.

این مسوول استانی هم‌چنین، اشاره‌ای به فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون در دوران همه‌گیری ویروس کرونا داشت و با مهم ارزیابی‌کردن نقش سازنده این مجموعه در مدیریت بحران افزود: استفاده بهینه کانون پرورش فکری از زیرساخت‌ها و بهره‌گیری از توان‌مندی‌ نیروی انسانی، نقش مهمی در روزهای کرونایی ایفاکرده و در دوران پساکرونا نیز شاهد استمرار فعالیت‌های حضوری و مجازی آن خواهیم بود.

پایان‌بخش سخنان حیدری اشاره به جایگاه کانون از منظر مسوولان شهرستان و نقش غیرقابل انکار آن در مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و حمایت از راه اندازی مرکز تخصصی علوم کودک و نوجوان بود و  وی برهمین اساس از برگزاری نشست فرهنگی مسوولان لنگرود در این کانون و تخصیص اعتبار ۱۲۰ میلیون تومانی برای تجهیز و به‌سازی این مرکز فرهنگی هنری خبرداد.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز سخنان خود در این نشست را با قدردانی از حمایت‌های همیشگی فرماندار شهرستان لنگرود آغازکرد و با اشاره به هم‌دلی و هم‌گرایی حاکم بر شهرستان افزود: بازگشایی مرکز فرهنگی هنری آستانه‌اشرفیه و رونق‌بخشی به کانون سیاهکل، گویای بخشی از تعامل سازنده کانون با فرماندار کنونی لنگرود محسوب‌می شود.

اسفندیارضیائی درهمین‌حال، به ارایه‌ی گزارشی از عملکرد مطلوب کانون استان و شهرستان لنگرود طی سال‌های گذشته پرداخت و با یادآوری فعالیت‌های کتاب‌خانه سیار روستایی این مرکز فرهنگی هنری گفت: افزایش گستره‌ی فعالیت‌ها و ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان، ازجمله اهدافی است که از سوی دست‌اندرکاران این مجموعه دنبال‌می‌شود.

او درعین‌حال، از فعالیت مرکز نجوم کانون لنگرود و چشم انداز برنامه‌های این نهاد در راه‌اندازی مرکز تخصصی علوم و فنون در شهرستان سخن‌گفت و همراهی مسوولان را تکیه‌گاهی مطمئن برای نیل به این هدف عنوان‌کرد.

دیگربخش سخنان این مدیر فرهنگی، به فعالیت‌های کانون در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا اختصاص‌داشت و ضیائی با اشاره به رشادت جهادگران عرصه‌ی سلامت گفت: پاس‌داشت سلامت فکری و روحی آینده‌سازان ایران اسلامی، ازاهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در خدمات‌رسانی با بهره‌گیری  از فرصت‌های فضای مجازی و فعالیت‌های حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

افزایش انجمن‌های مجازی کانون گیلان، برپایی کارگاه‌های تخصصی برخط، برگزاری مهرواره‌ها و انتشار فراخوان‌های مجازی، ازدیگر برنامه‌های کانون دردوران همه‌گیری ویروس کرونا است که درسخنان اسفندیارضیائی به آن اشاره‌شد.

برپایه این گزارش، طرح دیدگاه‌ها و خواسته‌ها از سوی مسوولان مراکز فرهنگی هنری لنگرود و کومله و هم‌چنین تاکید معاون عمرانی فرمانداری شهرستان بر حمایت همه‌جانبه از کانون، پایان‌بخش نشست صبح امروز مسوولان در محل فرمانداری لنگرود بود.

گفتنی‌است، حضور مدیرکل کانون گیلان در مرکز فرهنگی هنری کانون لنگرود و شرکت در نشست فرهنگی با حضورهمکاران، ازدیگر برنامه‌های این سفر استانی بود که با ارایه‌ی راه‌کارهایی مناسب برای پیش‌برد برنامه‌ها و ارتقای کمی و کیفی سطح فعالیت‌های کانون همراه‌شد.

اسفندیار ضیائی طی این نشست از ظرفیت‌های گسترده مراکز شهرستان لنگرود نیز سخن به‌میان‌آورد و خواستار بهره‌گیری هرچه بیش‌تر از فرصت‌های مجازی و ورود فعالیت‌های کانون به خانه‌های‌ تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =