مرکز یک کانون کوثر در جشنواره «میوه به» ایستگاه نقاشی برگزار کرد

باهدف معرفی هرچه بیشتر قابلیت‌های گردشگری شهرستان کوثر به‌ویژه باغات آن، جشنواره میوه «به» با همکاری مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از باغداران موفق در این شهرستان برگزار شد.

جشنواره میوه به یا «هیوا» بخش‌های مختلفی چون، مسابقه عکاسی، پژوهش در خصوص میوه به و فرآورده‌هایش، مسابقه نقاشی و ... داشت که مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرستان کوثر مسئولیت برگزاری مسابقه نقاشی را بر عهده داشتند که بیش از ۲۰ اثر نقاشی توسط اعضای کودک و نوجوان خلق شد.

بر اساس این گزارش، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اعضای برگزیده به همراه  اکرم راضی، مربی مسئول مرکز در این جشنواره حضور یافته و ایستگاه نقاشی برگزار کردند.

سنا سلجوقی و پرنیان فاتحی از اعضای مرکز یک کانون کوثر، برگزیدگان این مسابقه بودند و صحنه جشنواره را در نقاشی‌های خود به تصویر کشیدند.

خیرمقدم گویی فرماندار شهرستان، سخنرانی معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی استان، اجرای موسیقی محلی با شعر «هیوا باغی»، تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره و باغداران نمونه «به»، از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

گفتنی است، در زبان ترکی به میوه به «هیوا» گفته می‌شود و باغ شهر گیوی به این عنوان شهرت دارد.

در برنامه‌ای دیگر به همین مناسبت و تحت عنوان گرامیداشت هفته گردشگری،  مسابقه نقاشی با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان  به‌صورت مجازی در مرکز یک کانون کوثر برگزار شد.

در این برنامه، ابتدا مناطق گردشگری شهرستان کوثر در فضای مجازی برای اعضای کودک و نوجوان معرفی شد و اعضای علاقه‌مند یکی از مناطق گردشگری شهرستان را انتخاب کرده و نقاشی کشیدند که ۱۵ اثر نقاشی جمع‌آوری شد و از بین آن‌ها سه اثر برگزیده و موردتقدیر قرار گرفت.

اسما قنبری با نقاشی حمام سنگی(داش حامام)، ثنا سلجوقی با نقاشی(پل معلق مشکول) و تارا صادقی با نقاشی (پل تاریخی فیروزآباد) برگزیدگان این مسابقه بودند که توسط جهانگیر شهبازی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان، جوایز آن‌ها اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =