پیام مدیرکل کانون خوزستان به مناسبت سالروز حمله موشکی به مدرسه پیروز بهبهان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، به مناسبت سی و هفتمین سالروز حمله موشکی به مدرسه شهید پیروز بهبهان پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، در متن پیام وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

چهارم آبان ۱۳۶۲ رنج‌نامه‌ی سرشار از سوگِ انسانِ معاصر است و داغیادِ شهادتِ دانش‌آموزانی ست که با خون طرح دلدادگی و رستگاری را بر سپیدی صفحاتِ دفترهایشان به تصویر برآمدند.

۶۹ دانش‌آموز و ۵ نفر از اعضای کادر تعلیم و تربیت مدرسه‌ی راهنمایی "پیروز" بهبهان از سوی دژخیم ارتش پلید بعث عراق در پسینِ دلتنگ چهار آبان بال در بال ِ فرشتگان به‌سوی معبود شتافتند و جان و جایشان تا همیشه‌ی تاریخ در این میانه تهی ست.

اندوهی پهناور و رنجی کهن جهان را به تماشا نشست در آن هنگامه‌ی طاقت سوز و تلخِ تنفس! ای‌بسا که جانِ بیکرانه ی آن نوجوانان ِ بایسته روشنای امیدوارِ ما می‌بود در روزگارِ اکنون و همیشه...!

یادشان گرامی و روح آن عزیزان شاد باد"

گفتنی است: در غروبی غمبار در 4 آبان ماه سال 1362، شهرستان بهبهان مورد تهاجم موشکی رژیم عراق قرار گرفت و خونین شد؛ در این حادثه 74 دانش‌آموز و معلم از مدرسه راهنمایی شهید حمدالله پیروز به فیض شهادت نائل آمدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =